onsdag, maj 13, 2020

Den femtioandra dagen: Snö, behörig och digital Majblomma

Välkommen till IsolerinsBloggen

Dag femtiotvå i isolering. Hagel igår, snö idag. Lövli. Verkligen.

Ett första besked har kommit om sommarkursen Jane Austen - igår och idag. Jag är behörig så nu återstår bara att se om jag blir antagen eller hamnar på reservplats 578.

Dagens goda gärning är att jag köpt en digital Majblomma via insamlingen Vänner till #dagenssolveig, sedan kändes denna skitdag då jag mest varit less lite bättre.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Kurt U sa...

Har du noter till
Jag hoppas
När hoppet jag bär på blir grusat ibland
När mitt hjärtas lovsång har svårt att nå fram
När själen är stängd
Alla dörrar har gått i lås
Min fru fick på mejl en kopia med så dålig kvalite så inget går att använda
Mvh Kurt

Vonkis sa...

Kurt U
Jag hittade faktiskt noterna till sången igår.

Ida sa...

Åh, jag vill också gärna ha den noten! Mamma sjöng den sången för mig när jag var liten. Vill du skicka den till idamarietangen@gmail.com?