tisdag, maj 19, 2020

Den femtioåttonde dagen: Växtkraft, provtagning och övermätt

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag femtioåtta i isolering. Varken duvor eller löss har synts till på balkongen så idag har blommorna fått stå ute hela dagen. Klematisen som jag trodde var död fram till för lite drygt en vecka sedan växer så det knakar. Imponerande att det kan gå så fort, från ingenting. Kanske kan jag ta och plantera ut snöflingorna. De andra blommorna är nog frostkänsliga så de får vänta ett tag till.

Idag har jag pratat med läkaren. Tydligen var mina järnvärden ok vid senaste läkarbesöket men mina järndepåer är låga. Så i början av juni ska jag till vårdcentralen och lämna nya prover. Jag får väl ringa dem innan och fråga hur vi ska göra det så säkert som möjligt. Jag som verkligen älskar att lämna prover i vanliga fall.

Dagen avslutades med ett frosseri av hemmagjord klyftpotatis. Det är snart ett timme sedan jag åt och jag är fortfarande mer än mätt. Nog var det gott alltid men det känns lite jobbigt i magen nu.

Skulle ha tagit in blommorna innan jag åt...


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: