onsdag, maj 20, 2020

Den femtionionde dagen: Inte så mycket nytt

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag femtionio i isolering. Det händer inte så mycket här men klematisen verkar i alla fall må bra. Idag såg jag att två nya stänglar är på väg upp ur jorden. Jag har alltså på riktigt lyckats övervintra en blomma på balkonen!

Nu är det långledigt (lol). Jag ska passa på att dammtorka hela lägenheten, det behövs verkligen. Herre min je att det kan bli så dammigt.

Kanske ska jag se till att få hem en glass också.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså. Nu tappar jag längtan efter mjukglass!
Men vet inte hur smart det är att köpa den nu 😊
Vilken skicklighet att klara klematisen på balkongen!

//Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Ha ha ha
Såry :-)

Anni sa...

Grattis till klematisen, då kanske min son ska fixa att övervintra den jag planterat åt honom :-) Har du stor kruka till din?

Vonkis sa...

Anni
Tackar.
Jag har den i en 10-liters avfallshink från IKEA, den är i vit plast. Tyvärr glömde jag att göra hål i botten men det är både lecakulor och sand i botten.
Min klematis var en liten luring. Jag trodde verkligen att den var helt död men den vaknade till när jag vattnade med lite blomnäring.