tisdag, maj 12, 2020

Den femtioförsta dagen: Hagel, jobb och Eurovision

Välkommen till IsolerinsBloggen

Dag femtioett i isolering. Det var lite småkyligt idag på morgonen så jag väntade ett tag med att ställa ut blommorna. De hade kanske stått ute en timme när det helt plötsligt började hagla, och det var inte lite det haglade. Det blev till att ta in blommorna igen.

Jag som tappade lusten för balkongen ett tag och inte skulle ha några blommor i år. Det gick ju bra. Runt lunch gjorde jag ett nytt försök att ställa ut blommorna men de fick komma in ganska snabbt igen för det var för kallt.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Jag har skrivit på en handfull kartläggningar, pratat med chefen, registrerat närvaro och fått hem lite elevarbeten att bedöma. Under eftermiddagen har jag försökt hitta en bra stavmixer så jag kan göra spenatsoppa.

Ikväll skulle The Mamas tävlat i den första eurovisionsemifinalen i Rotterdam. På Eurovision Song Contests officiella youtubekanal sänds istället Eurovision Song Celebration 2020. De kommer visa alla bidrag som skulle ha tävlat i kväll i rätt startordning. Tydligen ska de ha med de planerade mellanakterna också. Självklart ska jag titta, förhoppningsvis slipper vi störande sofftyckare den här gången.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

1 kommentar:

Anonym sa...

Det har haglat här i Ångermanland i dag också!
Bästisen A kompa besök i dagoch tog en dust med de rabatter som jag hade ogjorda. Då kom en liten hagelskur. Vi fikade vid två olika bord med några meter i mellan. Vi ska ju vara ute och hålla avstånd. Vi har haft en fantastisk toppendag idag. När A hade åkt, efter några timmar, och vi var inne,komm värdens hagel/regnskur under en halvtimme.
/Marianne