söndag, mars 07, 2021

Den trehundrafemtionde dagen: Ett foto i timmen söndag 7 mars

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundrafemtio i isolering. Det är punschrullens dag idag, hurra!  Synd bara att jag inte har sett till att ha någon punschrulle hemma. Men skit i det nu, för idag är det även dags för Ett foto i timmen igen. Häng med.

Kl. 04. När man vaknar mitt i natten och inte kan somna om, då kan man lyssna på lite radio och bli rörd över hur genuint ledsen Ronny Larsson över att Jon Henrik Fjällgren inte vann Melodifestivalen 2015.

Kl. 07. Hade tydligen tänkt tvätta idag så jag blev väckt av larmet och ger upp det där med att sova nu. Skiter dock i att tvätta och hoppar in i duschen istället. Visst har jag en fin badkarsmatta.

Kl. 08. Hade missat att det är Vasaloppet idag. Damerna, som fick starta först i år,  har kommit till Mångsbodarna.

Kl. 09. Videopratar med Karin.

Kl. 10. Det blev en hel del matlagning igår, nu är den sista disken efter den diskad.

Kl. 11. Lina Korsgren vinner Vasaloppet på rekordtid!

Kl. 12. Sitter kvar i soffan och ser Linn Persson gå från 21:a till fyra i dagens jaktstart.

Kl. 13. Tacokyckling gör sig verkligen inte bra på bild men gott är det. Obs att maten ligger på en liten tallrik.

Kl. 14. Scrollar lite på Twitter samtidigt som det är spännande på herrarnas femmil.

Kl. 15. Det är eftersnack och analyser i Vinterstudion så jag kollar till mina små små plantor och planterar ampelliljan jag fick av Suzan igår. Nu får vi se om den här också blir uppäten av trips.

Kl. 16. Tittar på målgången av herrarnas jaktstart i skidskytte och äter en snickerskaka jag hittade i frysen.

Kl. 17. Plockar ihop lite källsortering jag ska gå ner med imorgon.

Kl. 18. Tänka sig. Från ena dagen till den andra säckade de längre plantorna ihop. Jag blir inte ens förvånad längre. Imorgon blir det till att ta bort döingarna, får se om jag lägger ner några nya fröer.

Kl. 19. Blev lite inspirerad av folk på Instagram så nu har det första fjäderpyntet kommit fram. Fjädrarna har några år på nacken så ni behöver inte bli arga på mig.

Kl. 20. Avslutar dagen men några avsnitt av Superstore, kika gärna in hos andra som delar med sig av sin dag idag.

15 kommentarer:

Versch sa...

Punschrullens dag...ja det finns en dag för allt. Som tur är så gillar jag inte punschrulle så ingen större förlust här. ;) Däremot grämde det mig lite att jag missade ostbågens dag i fredags, men det åtgärdades igår. :)

Annika sa...

God morgon, säger som ovanstående att jag inte visste att det är punchrullens dag idag, men jag vet att jag har firat den tidigare
SVårt att ha koll på alla dagar som har skapats, men jag tycker det är kul :-D

Anonym sa...

Alla dagar som firas, finns det med i din kalender med alla länders/religioners helger?
Du har så bra koll på alla dagar ��
/Marianne

joakim sa...

Tittar förbi din dag. Mycket sport var det :D

Vonkis sa...

Versch
Punschrulle som är så gott. Jag älskar dem, får väl skriva upp ett paket till veckans handling och äta i efterhand :-)

Annika
Visst finns det många dagar att uppmärksamma, jag brukar försöka hålla koll på dagar som uppmärksammar sånt som går att äta :-)


Marianne
Jag brukar kolla på temadagar.se lite nu och då för att se om det närmar sig någon bra dag.


joakim
Här blir det sport hela dagen :-)

Anonym sa...

Mycke diskussion blev det runt 5-milens målgång.
Gott med snickers, kul att finna
/Marianne

Micke sa...

Jag funderar på en glass till jag.. Köpte en GB klassikerlåda och där försvinner de i en faslig fart.

Hanna sa...

Är så galet chokladsugen just nu så den där snickerskakan alltså, jösses vad jag vill sätta tänderna i den!
Ja vilken härlig badkarsmatta.

Vonkis sa...

Marianne
Ja, det var en trevlig överraskning.
Det blev ett väldigt märkligt avslut på världsmästerskapet och nog var det märkligt att Kläbo blev diskad. Det sätter ett dåligt prejudikat till framtida tävlingar.

Micke
Aha, funderade faktiskt på att köpa en sådan låda sist men valde bort den. Det skulle jag inte ha gjort.

Hanna
Det var lite av en välsignelse att hitta den där kakan, det var det :-)
Den där badrumsmattan alltså. Jag älskar den men brukar bli lite retad för den. Tydligen är den barnslig och går inte ihop med mitt beigea duschdraperi.

Annika sa...

Snickerskaka lät gott, har du gjort den själv?

Anni sa...

Har du kanske fått sorgmyggor, eller vad de heter? Små flugor som kan förstöra en sådd på nolltid.
https://atligatradgarden.se/sorgmyggor-marodorer-inomhus/

Mycket skidåkning idag, jag är helt utmattad. Snickerkaka eller en punschrulle skulle suttit fint. Dammsugarens dag låter inte lika kul!

Eva sa...

Punschrullens dag missade jag tydligen. Men det gick lika bra med en mockaruta till fikat. Mums det också. Jo, lite skidor här hemma också. Men även en runda ut i friska luften hann jag med.

Annis sa...

Tack för tacokyckling-tipset, det blev ugnsstekt tacokryddad kycklingfilé + tortillabröd och tacotillbehör. Inspirerat av din lunch.
Och det bästa är att det blev kyckling över till ännu en måltid senare i veckan.

Marketta sa...

Oj, snart har alla bakverk en egen dag. I veckan var det ju mandelkubbens dag också.

Vonkis sa...

Annika
Jupp, efter det här receptet
http://vonkisrecept.blogspot.com/2020/12/snickerskakor.html

Anni
Jag har sett en pytteliten fluga som inte såg ut som de på bilden i länken, men sedan jag dödade den har det varit flugfritt. Jag är fundersam på om det blev något med bevattningen.

Det är sannerligen jobbigt att titta så mycket på skidåkning i olika former, ibland måste man ju hjälpa till med stakningen :-)

Dammsugarens dag hade jag behövt ha här hemma, dammet tar över.

Eva
Mockaruta är också väldigt gott. Tyvärr brukar jag aldrig lyckas med glasyren, den blir inte så krämig som jag vill ha den.

Annis
Tänk att jag kunde inspirera med mat 😂
Alltid kul att kunna vara till hjälp på någe sätt.

Marketta
Många bakverksdagar blir det :-)