onsdag, mars 17, 2021

Den trehundrasextionde dagen: Ovant

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundrasextio i isolering. Vi har haft studiedag idag. Vid åtta började vi och mellan 9-16 deltog jag på en kurs om de reviderade kursplanerna i no-ämnena. Det blev en väldigt lång arbetsdag för någon som bara fått jobba 3-4 timmar om dagen sedan september så strax efter lunch kom huvudvärken som ett brev på posten. Någon gång mellan 16 och 17 hade jag somnat och vaknade strax innan 21. Nu blir det intressant att se när jag kan somna om. Men, även om det var ovant att ha en full arbetsdag var det så jäkla roligt och givande. Det var det.

Vid lunch tog jag en titt på lewisian som stått på balkongen hela vintern och se på rackarns, det verkar vara två skott på väg där under. Nu är frågan bara vad jag gör med det vissna ovanför? Ska det få vara kvar ett tag till eller ska det klippas bort på en gång?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har aldrig haft den blomman, men tänker att de gamla bladen skyddar de nya skotten medans det är lite kallt ute.
Men.kan vara helt fel ute.
Intressant dag, roligt att det händer annat. Hoppas du kan sova lite till i natt.
Själv har jag haft digital nämnd från 8.30 - 16 med uppehåll för lunch. Det var också intresant.
/Marianne

mossfolk sa...

Tänker att det måste bli en jätteomställning att börja jobba på plats sedan, efter att ha varit hemma så länge.
Jag hoppas verkligen att många möten och kurser kan fortsätta att genomföras digitalt även efter pandemi...

Anni sa...

Säger klipp!

Unknown sa...

👏👍🥰

Vonkis sa...

Marianne
Det var intressant men jag blev sååå trött.
Fick rådet i blomgruppen att ha det döda kvar så länge det är risk för frost på nätterna.

mossfolk
Ja du, jag har tänkt mycket på hur det kommer att bli den dag jag ska börja jobba på plats igen. Ser framför mig hur jag trycker mig efter väggarna. Visst vore det bra med fler digitala möten digitalt framöver. Vid den här träffen fanns det exempelvis deltagare från Skellefteå, de hade nog inte kunnat vara med om de hade behövt ta sig till Stockholm.

Anni
Avvaktar klippningen lite till :-)

Unknown
:-)