tisdag, mars 30, 2021

Den trehundrasjuttiotredje dagen: Tillväxt

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundrasjuttiotre i isolering. Det händer en del på växtfronten. Den här slingerkrassen sådde jag 14 mars och de har redan blivit så här stora och fina. Det syns inte på den här bilden men på några av dem har rötterna börjat komma ut från krukan. Jag ska ta och plantera om dem i lite större krukor ikväll och imorgon ska jag börja ställa ut dem på balkongen en del av dagen. Vid sidan om krassen står några fuchsia sticklingar vi köpt till lotten, de ska nog också få lite mer utrymme till sina rötter.

På tal om blommor kom det en ny bukett idag, den här gången från skolan. Faktiskt står den in en kruka men jag tycker att den gör sig rätt bra som blomvas. Och det här med att få blommor en gång i veckan kan jag absolut vänja mig vid.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jägarns vad krassen växer! Nu blir jag Avis!!! Mina brukar bli så rangliga. Har inte sått än, men ska nog testa efter påsk.
Snygg bukett! Vi fick tulpaner i går. Rosa med dubbla blommor.
/Marianne

Bloggblad sa...

Nu måste jag googla på fuchsia. Blir osäker.
Underbart med blommor! Jag hade också krukor till mina senaste stora buketter. Man bestämmer själv vad som är vas/kruka!

Annis sa...

Toppen! Hoppas jag startat en trend ♡

Vonkis sa...

Marianne
Åh, vem/vilka fick ni tulpanerna från?
Jag var lite orolig att krassen sköt iväg för snabbt ett tag men nu har de stabiliserat sig vad det verkar.

Bloggblad
Då är det bestämt, krukor är godkända som vaser :-)

Annis
Det hoppas jag med :-)

Anni sa...

Just det ja, krassen har jag inte sått än ...
Underbart med blombuketter sådär, man blir glad av sådan lyx!
För några veckor sedan bad jag maken köpa tulpaner när han handlade. Han kom hem med rosor och inte var jag den som klagade :-) Sedan dess har han köpt rosor varje vecka! Man kan lära gamla hundar sitta :-D

Vonkis sa...

Anni
Men se där, härligt med nya blommor varje vecka :-)
En fin bukett kan verkligen lysa upp ett hem.