söndag, mars 21, 2021

Den trehundrasextiofjärde dagen: Låt mig presentera!

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundrasextiofyra. Dagen före världens tråkigaste jubileum blev det helt klart. Suzan och jag har köpt en liten odlingslott tillsammans! Det finns äppelträd, vinbärs-, björnbärs- och krusbärsbuskar, ett växthus och uppgrävd jord. Det känns som att jag kan börja andas så smått igen.

Det känns väldigt tryggt och bra att göra det här med Suzan. Vi tänker lika i rätt mycket, vill inte stressa fram något utan tar det lugnt. Att hon dessutom är en fena på att rita och plitade ihop skissen ovan samtidigt som hon satt i ett videomöte, jag det gör ju inte saken sämre direkt.

I år blir det fokus på att anlägga en blomrabatt vid de här väggarna, sätta ramar runt den uppgrävda jorden och odla lite tomater och gurka i växthuset. Visst vill vi utöka odlingen, men först ser vi hur det är att odla där det redan går.

Vi tog en liten tur runt de andralotterna för att få lite inspiration och då såg vi den här fina blommande löken, jag har nog aldrig sett en med ett sånt här mönster någon gång.

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Grattis! 🌱🍀🌻 härligt! Vid Himmelstalund?
Det är en iris - vi har liknande blå vid stugan men först vid midsommar.
Eftersom jag smyger iväg med skottkärran och plockar upp resterna när bonden gödslat klart, så kan jag ju inte tipsa.
Min dotter och hennes sambo har kolonistuga i Valla i Lkpg, pyttekök och pyttesovrum, men jättemysigt.

Vonkis sa...

Bloggblad
Tacka :-)
Området ligger vin Ingelsta, vi hade ingen aning om att det låg ett odlings- och koloniområde där. Vi har tittat på några kolonistugor också men de ligger i en helt annan prisklass. Jag skulle kunna köpa ett hus i hemorten (Köpmanholmen) för samma summa.

Anonym sa...

Stort grattis och lycka till!
Kommer och inspekterar när pandemin har försvunnit!
Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Tack!
Det räknar vi med :-)

Elisabeth sa...

Men å så roligt! Grattis till köpet!

Vonkis sa...

Elisabeth
Tack så mycket :-)

Anni sa...

Det låter toppen! Så välvårdat och fint ordnat och dessutom tillsammans med en bra vän! Stort grattis till den nya sysselsättningen!

Vonkis sa...

Anni
Tack så mycket! När växtligheten börjar komma igång lite mer ska vi hitta ett bra ställe för dina prismor :-)