onsdag, september 08, 2021

Balkongstädning

Välkommen till BalkongBloggen

Halsen kliar så gott som ingenting längre. Istället är det nu mina näsvingar som kliar något ohemult mycket, på utsidan och så rinner näsan en del. Hoppas ni antecknar.

I vilket fall kände jag att det var dags att ta tag i döden på balkongen nu, speciellt som vi äntligen fått vår egna trädgårdskompost på lotten.

Årets blomma för dagen slog verkligen knut på sig själv där runt fönstret. Förhoppningsvis kommer jag åt att få ner hela härvan utan att behöva klättra på pallen. Jag tycker det är lite läskigt att stå på pallen ute på balkongen även om det är vid väggen.

Nästan alla blommor är uppdragna, en del frökapslar är sparade, ännu fler är slängda i en egen liten hink. lite av jorden får jag nog med mig till lotten nästa gång men det mesta är kvar i lådorna än så länge. Hur balkongen ser ut i övrigt efter en dag av blommuppdragning och av att skaka jord från rötter kan ni ana. 

2 kommentarer:

Anni sa...

Japp. Anar. Har ett trädäck som ser ut så. Plus barr från tallarna.

Vonkis sa...

Anni
Tack och lov har jag inget barr att ta hand om.