onsdag, september 22, 2021

Ett foto i timmen onsdag 22 september 2021

Välkommen till FotoBloggen

Det är dags för Ett foto i timmen igen. För mig är det arbetsdag i skolan så bilderna blir därefter.

Kl. 05. Får inte snooza mer nu, måste kliva upp.

Kl. 06. Sitter på stationen och väntar på bussen när det flyger förbi en stor flock fåglar.

Kl. 07. På jobbet, startar datorn och läser mejl.

Kl. 08. Var på möte och fotade inte.

Kl. 09. Det blir ingen undervisning för mig idag då jag fått i uppdrag att fixa ett specialschema till en elev.

Kl. 10. Tar en kort paus och pratar lite med kollegan J.

Kl. 11. Tittar igenom lite material i svenska med kollegan D.

Kl. 12. Lunchen är intagen, tallrik och bestick blötlagda. 

Kl. 13. Har gått till lågstadiet för att få hjälp att hitta lite mer material till svenskan. Kollegan I var till stor hjälp med detta.

Kl. 14. Jag är lite sen till den digitala ap-träffen.

Kl. 15. Vi får ännu en genomgång av SchoolSoft.

Kl. 16. Arbetsdagen är slut och ännu en gång måste jag stå i den fulla bussen.

Kl. 17. Tog en snabbtur på Coop på vägen hem, behövde lite leverpastej och rödbetor till mackorna.

Kl. 18. Hemma och fixar med dagens inlägg.

Kl. 19. Äter upp det sista av laxen. Sämre middag kan man skrapa fram.

Kl. 20. Avslutar kvällen med en lång varm dusch. Andra som är med och fotar idag hittar du här.

4 kommentarer:

Lillian "sognafaret" sa...

Jeg synes jeg står opp tidlig jeg, men jammen er du en time tidligere. Da er det godt å avslutte dagen med å kose seg på badet før en skal legge seg. Nyt kvelden.

Anonym sa...

Alltid intressant att följa din dag.
Får bussen ens ha stående passagerare?Man ska ju vara bältad!
Hoppas du får en lugn och skön kväll.
/Marianne

Anni sa...

Tänk alltså. Kollegor. Butikshandel. Två saker du saknat så otroligt.
Men inte att stå på bussen ...

Vonkis sa...

Lillian www.sognafaret.no
Jag pendlar så jag måste gå upp tidigt för att hinna med, men ibland blir det som den här dagen att jag snoozar lite.

Marianne
Det är ju lag på säkerhetsbälte på bussarna så det borde inte vara tillåtet att folk står kan jag tycka.

Anni
Precis så :-)