fredag, september 10, 2021

Testsvar

Välkommen till TestBloggen

Vid 15-tiden kom det ett sms. Du har ett meddelande i 1177 Vårdguidens e-tjänster.

Ingen påvisad covid, tack och lov. På måndag blir det alltså jobb igen.

Vad har annars den här dagen ägnats åt? Jo det ska jag berätta. Förmiddagen har ägnats åt 11 september. Jag började titta på netflixdokumentären Vändpunkten: 11 september och kriget mot terrorismen och två avsnitt in kan jag säga att den är riktigt bra. Den handlar inte om bara själva attentaten utan börjar faktiskt med Sovjetunionens invasion av Afghanistans 1979.  från 1970-talet. Sedan blev det som det så lätt blir. Jag hamnade på youtube och plöjde igenom klipp. Till slut hamnade jag framför dokumentären 9/11 The Falling Man, som tar avstamp från en bild av en man som faller från ett av tornet. En bild som publicerades i en tidning som fick mycket kritik för publiceringen. Det var faktiskt en väldigt fin dokumentär.

<
Efter det negativa (åt det positiva hållet, som Trump sa) covid-testen kände jag livsenergin komma till baka så ställde mig och gjorde chocolate chip zucchini muffins av zucchini från lotten. De blev inte lika goda som när Suzan gör dem, jag får nog ta och skaffa pepparkakskryddor som jag har för mig att hon använder. Imorgon ska jag göra en sats till så jag kan bjuda kollegorna på måndag.

Det kunde även bli en snabb tur till lotten. 28 markstenar  finns nu där och bara väntar på att bli utlagda till en gång. Målet är att den sista stengången ska vara klar innan det är vinter.

Den här kom jag ihåg att fota de vackra keramikblommorna vi köpt av Anni. Det är inte här de ska stå men för nu är det en bra plats.

Under kvällen har jag lyssnat på Sveriges radio nya podd Mellanösternpodden i P1. En podd som gästas av korrespondenterna Cecilia Uddén och Johan Mathias Sommarström har en del att leva upp till och jag blev verkligen inte besviken.

8 kommentarer:

Elisabeth sa...

Skönt med negativt test! Mellanösternpodden har jag längtat efter sedan mitten på augusti (eller något liknande, första gången jag läste om den), så den blir det att lyssna på snarast.

Vonkis sa...

Elisabeth
Jag drog en lättnadens suck när provsvaret kom.
Tyvärr verkar det bara vara planerat att sändas 10 avsnitt av podden men det kan kanske bli mer om den blir populär. USA-podden skulle ju bara sända fram till presidentvalet 2016 men håller fortfarande igång.

Anonym sa...

Så härligt med ditt provsvar! Blev verkligen glad.
Blommorna var otroligt vackra.
Önska4 dig en fin helg med bra väder.
/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Tack.
Detsamma önskar jag er.

Versch sa...

Grattis till provsvaret. När det gäller detta ställer vi oss väldigt positiva till det negativa. :)
De där två blommorna, såååå vackra!

Vonkis sa...

Versch
Tänk att man sitter här och citerar Trump 😉
Visst är blommorna underbara! Tänk vad man kan få tag på genom bloggandets härliga gemenskap.

Anni sa...

<3 Kul att ni gillar dem!
Vill se dokumentärerna du skriver om, men oftast vill maken se snälla saker och då ryker alla mina sparade filmer ...

Vonkis sa...

Anni
De är så fina!
Du får spara dokumentärerna till när maken är iväg på något.