tisdag, september 07, 2021

Slumpen?

Välkommen till RestriktionsBloggen

Dagen efter att jag skriver ett inlägg om covidpass och vaccinationsgrad meddelar regeringen, som av en händelse, att i slutet av september hävs flera corona-restriktioner. Jag reagerar med försiktig lättnad och glädje, och med att boka biljetter till föreställningen Straighta besked på Sagateatern i Linköping i november. Nu är det bara att hoppas att folk som ännu inte vaccinerat sig tar sitt ansvar och gör det samt att folk fortsätter att stanna hemma när de är sjuka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara hålla med!
/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
👍

Anni sa...

Och idag meddelades att alla begränsningar vad gäller publik tas bort, vaccinerad som ovaccinerad!
Jag kan fortfarande känna att jag inte vill ha för många för tätt inpå mig.

Vonkis sa...

Anni
Jag kommer fortsätta att hålla avstånd och försöka undvika allt för stora folksamlingar ett tag till.