torsdag, augusti 27, 2020

Den hundrafemtioåttonde dagen: Dagen efter och hypokondrisk

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundrafemtioåtta i isolering. Det blev sent igår. Netflix har slutat fråga om jag vill fortsätta titta och innan jag visste ordet av var klockan närmare två på natten. Det har jag fått äta upp idag för jägarns vad seg jag har varit i huvudet.

På tal om något helt annat. Varje gång jag läser Pestens tid av Stephen King börjar det klia i halsen på mig och jag känner mig till och med febrig när jag läser om symptom och sjukdoms förlopp. I ett av avsnitten av Outlander jag sett den här kvällen blev det ett utbrott av tyfoidfeber och ett tag kände jag mig så illamående att jag började fundera på om jag också drabbats. 

Kanske kan jag skylla det på den bristande sömnen...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är för rolig du!!!!

Anonym sa...

Du är för rolig du!!!!

Anonym sa...

Du giv oss ett gott skratt så här på morgonkvisten.
Ha en bra dag!
Marianne

Vonkis sa...

Mia
Ibland så.

Marianne
Var så god.

Anni sa...

Tur att du inte läser läkarboken, rackarns så sjuk jag var när jag läste den. Skrumplever var det som passade bäst in.

Vonkis sa...

Anni
Nej fy, den skulle jag aldrig kunna ens bläddra i. Jag skulle ju ha allt!