onsdag, augusti 19, 2020

Den hundrafemtionde dagen: När åskan kom och ombytlig blomma

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundrafemtio i isolering. Att jag älskar åska kan ingen som kikar in här mellan varven ha missat. Åsksäsongen började faktiskt ganska bra i år med lite muller redan i slutet av maj. Sedan har åskan hållit sig på avstånd, fram till idag. Tyvärr lyckades den med konststycket att sammanfalla precis med dagens lagmöte. Jag skämtar inte, det gick inte många minuter från det att mötet började till att det första rullande mullret hördes.

Nåja, jag fick ju i alla fall höra lite åska.

Idag var första dagen för eleverna på skolan. Det känns lite märkligt att inte få träffa dem. 

På tal om något hel annat. Vad tycker ni om min lewisia som fått för sig att ändra färg? Det är på dagen två veckor mellan bilderna. Ska nog ta och fråga i blomgruppen på fb.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Skämtar du aprillo? Det är ju inte lika många kronblad? Pistill och ståndare ser också olika ut.

Här började åskan pang på och var nära direkt. Jag såg en blixt och så kom en smäll så jag hoppade högt. Men det gav sig av och försvagades snabbt. Jätteskönt med en rensning av luften.

Vonkis sa...

Bloggblad
Jag är helt ärlig. På högra bilden har den blommat över sp några blommor har börjat vissna men om du tittar på de som fortfarande är utslagna ser du att det är samma.

Åskan verkar trivas runt Norrköping men tar sig väldigt sällan hela vägen hit. Oförskämt av den tycker jag.

Anni sa...

Fick du någon förklaring till färgförändringen?
Stackars alla elever som inte får träffa dig nu heller. :-(

Vonkis sa...

Anni
Inte en enda men väldigt många gillade bilderna...