söndag, augusti 23, 2020

Den hundrafemtiofjärde dagen: Binge-watching, igen

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundrafemtiofyra i isolering. Den här dagen har jag nästan uteslutande ägnat åt Outlander. Första säsongen är plöjd och den andra påbörjad. Hur har jag kunnat missa den här serien? Den är helt i min smak. Historia, äventyr, övernaturligt. Sedan gör ju inte Sam Heugans gestaltning av Jamie Fraser att serien blir sämre direkt. En fördel som dock uppstår när man missat en serie som sänts i några år är att det finns många säsonger och avsnitt att titta på.

Första säsongen avslutades brutalt men jag måste säga att det hemska ändå skildrades på ett bra sätt. Det blev en paus i plöjandet på nästan två timmar då jag pratade med Mia. Ja, vi pratade om skolan en del men den mesta tiden blev det faktiskt annat.

På kvällskvisten blev det plötsligt ett väldigt vackert sken ute. Efter en liten stund öppnade sig himmelens portar och regnet vräkte ner. När det slutat regna såg det ut så här på innergården.

Hm, i vanlig ordning ändras färgerna på blogger. Det ska vara mer gult och ett varm glittrande sken över innergården. 

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag blev tipsad om den serien, en bloggvän är fantast och reser runt och träffar andra fantaster. Men ... jag klarar inte fantasivärldar. Jag vill låta mig luras att romaner och filmer är ”på rikt”.

P.s. Det åskade lite vid stugan idag. Alldeles för lite, hade velat ha mer regn än 1 mm på en halvtimmes... Men nu är vi hemma i stan igen.

Mia sa...

Vilken underbar bild du fick till. O tack för samtalet.

Vonkis sa...

Bloggblad
Det övernaturliga är inte uppenbart inslag i serien, förutom att huvudpersonen Claire rest genom tiden och hamnat i den andra hälften av 1700-talet :-)

Det skulle behövas ett riktigt ordentligt regn för växtligheten, det är helt klart. Men regnsäsongen sätter väl igång snart :-)

Mia
Tack och tack det samma :-)

Vonkis sa...

Bloggblad
Fel av mig, mitten av 1700-talet ska det vara.

Anni sa...

Ja, som sagt. Hur kunde du missa Outlander?

Grattis till regnet, jag väntar fortfarande.

Vonkis sa...

Anni
Ja jag begriper det verkligen inte.