söndag, augusti 16, 2020

Den hundrafyrtiosjunde dagen: Värmeslag (igen)

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundrafyrtiosju i isolering. Det är ingen hemlighet vad jag tycker om sådan här överjävlig värme som varit de senaste dagarna. Jag förstår på riktigt inte de som gillar när det är så här höga temperaturer. Det är olidligt. Idag har jag ändå gjort ett ordentligt försök att ignorera värmen för att göra sånt där som behöver göras. Trots att jag for som en tätting mellan bordsfläkten och disken, dammsugaren och vattenkannan men det hjälpte inte. Jag svettas som den där berömda gnun för minsta aktivitet. 

Tack och lov för bordsfläkten och för vetekudden som svalkar väldigt skönt efter några timmar i frysen.

Det har blivit några avsnitt av The Crown på Netflix istället, jag kom på att jag inte sett den tredje säsongen, hur kan man glömma en sådan sak? 

Imorgon är det en ny utbildningsdag, ska bli intressant om jag blivit bortglömd även denna gång.

3 kommentarer:

Micke sa...

Varit vettigare 21-22 grader här i dag med rätt skön vind.. härlig dag helt enkelt.

Anni sa...

Jag tycker också att den här värmen är ett elände. Njuter nu på morgonen när det är behaglig temperatur.
Tur i oturen att du kom på The Crown! Längtar tills säsong 4 börjar, det borde väl inte dröja så länge till?

Vonkis sa...

Micke
Det låter som temperaturer i min smak det :-)

Anni
Netflix har inte släppt något datum men troligtvis ska säsong fyra komma i slutet av 2020.