söndag, april 19, 2020

Den tjugoåttonde dagen: Nätverksstrul, pajstrul och älgjakt

Välkommen till IsoleringsBloggen


Dag tjugoåtta i isolering. Idag har jag spenderat lite tid på jobbet. Det var en del kopiering som behövde göras och jag kunde inte lämna över det till någon annan och då får det bli jobb en söndag. När jag kom till jobbet och startade datorn för att börja skriva ut från mejlen fungerade inte nätverket. Blir man less eller blir man less. Som tur var kunde jag sätta mig i Ls rum och använda en av de närverkskablar som fungerar på skolan så nu är 20 omprov om Norden utskrivna.

Suzan var inte bara snäll och lånade sin bil till mig så jag kunde ta mig till jobbet. Hon köpte även baksmör till mig! Så nu har det blivit broccoli- och ädelsotpaj. Men. Det var nära att det sket sig idag igen för när när jag skulle koka broccolin hade en av buketterna börjat mögla. Tack och lov fick jag ihop tillräckligt med broccoli till pajen ändå och nu står den i ugnen och gräddas.

Tidigare idag dök de första älgarna upp i Den stora älgvandringen och därmed är kvällens aktivitet bestämd, jag ska sitta och titta efter älgar.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

1 kommentar:

Anni sa...

Men det är väl typiskt! När du väl får släppas ut så strular tekniken! Tackolov at tdu har så många snälla människor omkring dig.