måndag, maj 18, 2020

Den femtiosjunde dagen: Duvvakt, Buffy och hemmarättning

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag femtiosju i isolering. En fördel med att jobba hemifrån är att jag kan hålla koll på om duvorna gör några nya försök att belägra balkongen. Idag har de tack och lov inte synts till. En annan fördel med hemmajobbandet är att jag kan se Buffy och Vampyrerna varje vardag till lunch!

En nackdel med att jobba hemifrån är dock att rättningen tar längre tid än den brukar. Jag går alltid igenom proven i helklass och brukar då lyfta vanliga fel, återkoppla till diskussioner vi haft och ge exempel på elevsvar på olika nivåer. Eftersom jag inte kan gå igenom proven med klasserna nu blir det istället att ag skriver ordentliga kommentarer till flera av frågorna i varje elevs prov. Visst brukar jag skriva kommentarer i vanliga fall också men då är de korta och av typen Tydligt resonerat, Bra uppdelat etc. Det tar som sagt tid det här, och då vet jag inte ens om eleverna kommer titta på det jag skrivit. Men men.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: