onsdag, maj 27, 2020

Den sextiosjätte dagen: Videomöte, blomleverans och ett misslyckande

Välkommen till IsoleringsBloggen 

Dag sextiosex i isolering. Idag hade vi för första gången en AP-träff på videolänk, Teams. Jag är inte övertygad men visst, det är bättre än att inte kunna vara med alls. Men det här att räcka upp handen och så måste man komma ihåg att klicka bort det uppräckta handen och mikrofonen krånglar, någon (jag) får det inte att fungera och kommer därför in sent. Som sagt, jag är inte övertygad.

Idag har jag blivit med en ny hoya. Det är en hoya cummingiana. Hoppas den ska trivas här. Nu får jag inte beställa några blommor på ett tag.

Tyvärr måste jag erkänna en sak. Idag har jag sett två avsnitt av Normala människor. Ja. Jag skäms. Men jag var faktiskt tvungen att få veta hur det skulle gå där efter glaset i köket som gick sönder. Damn you tv-serieskapare. You played me. You played me good.

Och ingen Anders Wallensten på dagens pressträff heller. 

2 kommentarer:

Anni sa...

När Wallensten inte är med får man trösta sig med ett extra avsnitt och en blomma.

Vonkis sa...

Anni
Det får man sannerligen göra!