onsdag, maj 06, 2020

Den fyrtiofemte dagen: Blomlust, promenad och sugen

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag fyrtiofem i isolering. Baske mig om jag inte fått ett litet sug efter att fixa med blommor på balkongen ändå. Ett tråg med luktärtor köpte jag ifjol och det blev rätt bra och sådant behöver man inte stå och direkt välja ut. Man vet inte vilka färger det blir ändå. Och så ska jag ta och höra av mig igen till handelsträdgården. De har sagt att det inte brukar vara så mycket folk söndagsmornarna så kanske skulle det gå att åka då. Ska höra av mig till blomsterlandet ochså och fråga dem om specifika blomsorter, om de kan plocka ihop och så hämtar jag eller något liknande. Det är klart jag ska ha blommor men jag får inse att det inte kommer bli lika mycket som tidigare år. Det får bli bra ändå.

I kväll kom jag ut på en promenad för första gången på ett bra tag. Turerna till hållplatsen räknar jag så klart inte. Det var Suzan som fick ut mig och jägarns så skönt det var. Det är verkligen vår nu! En timme var vi ute lite drygt men då handlade Suzan lite smått åt mig under den tiden också. Imorgon ska det bli klyftpotatis och tzatziki. Det är aldrig fel.

Jag har gått och varit sugen på något hela dagen idag. Ni vet så där att vet att man vill ha något men inte vad man vill ha. Nej, det är inte att jag är uttråkad för jag har inte gått i kylskåpet eller skafferiet och tittat en massa. Inte alls faktiskt. Det är ju superenkelt att be någon handla åt en då man inte själv vet vad man vill ha. Men så kom jag på. Mintkakor (sådan man köper bland lösgodiset) och en räkmacka! Gud så gott!

Det fanns inga mintkakor och Lindahls hade stängt så det blev ingen räkmacka heller. Typiskt. Men apelsinjuice fanns det så lite gott har jag fått i mig i alla fall.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste ha en fantastisk vår nu!
Här är gräset inte så grönt än, men har sett tussilago, violer och gullvivor. I rabatten har vi lite krokus och pärlhyacinter, och faktiskt tulpanknoppar.
Skönt att du kom ditut på promenaden.
/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Det är verkligen jättefint här nu, ska se till att komma ut och gå på lördag också.