torsdag, juni 18, 2020

Den åttioåttonde dagen: Ett sista försök

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag åttioåtta i isolering. Ska försöka göra ett sista försök på den däringa balkongen men behöver lite hjälp. 

Har för mig att det här har varit två millionbells men som ni ser har de tokdött båda två. De ska trivas i soligt läge men här gick det inte. Vad ska jag försöka med nu tycker ni? Vill gärna ha något som hänger över skålkanten. Måste klara att stå i sol.


Har två runda balkonglådor som hänger på räcket.  Provade med lejongap, de tog sig aldrig. Snöflingan verkar i alla fall inte dö men den växer å andra sidan inte så mycket heller. Vad ska jag ha här? Ska klara både sol och att det mellan varven blåser rätt ordentligt.

Ja, ni ser ju hur det ser ut. Jorden har näring, jag vattnar varje morgon samt på kvällen om det varit varm.

Och ingen Anders Wallensten på pressträffen idag heller.

6 kommentarer:

mossfolk sa...

Alltså, jag är väldigt förtjust i klassikerna. Pelargoner som ju trivs i solen. Rosa margeriter... eller vita med för den delen. Och hänglobelia som är så söta, finns i olika färger och blommar precis hela sommaren.
Luktärt är ju också trevligt... eller varför inte brytbönor eller sockerärtor som ju först blommar så fint och sedan ger god skörd :)

mossfolk sa...

...och kryddväxter inte att förglömma. Rosmarin, timjan och gräslök till exempel. Basilika stoooortrivdes när vi hade balkong i direkt söderläge.

Anonym sa...

Krasse, de hänger och finns länge på hösten.
Dom som ser ut som presskrage men finns i olika lila, vita färger. Som du visade mig.
/Marianne

Vonkis sa...

mossfolk
Luktärtor har jag men de vill inte växa särskilt bra. Pelargoner skulle kunna vara något. Tyvärr går det en stor väg ganska nära så kryddor vågar jag mig inte på att ha på balkongen längre, brukar behöva skölja rätt ordentligt.

Marianne
Har inte krasse lätt att få ohyra?

Anni sa...

Hängpelargoner är nog det optimala för dig! De växer och blommar tills frosten kommer.
Tyvärr går det inte att klicka upp dina bilder och få dem stora, så det går ju inte att se vad som hänt med växterna.

Vonkis sa...

Anni
Jag kommer inte överens med det nya gränssnittet på blogger så jag vet inte hur jag ska göra för att man ska kunna klicka upp bilderna i större format.

Tittade på hängpelargoner igår men de som fanns såg inte så roliga ut.