lördag, juni 13, 2020

Den åttiotredje dagen: Ett foto i timmen lördag 13 juni 2020

Välkommen till FotoBloggen

Dag åttiotre i isolering. Idag är det Ett foto i timmen igen så häng med på hela min isolerade dag.

Kl. 07. Den vanliga starten på dagen. Nyponsoppa och medikamenter. God morgon.

Kl. 08. Morgonvattnar på balkongen. Någon som har en aning om vad som händer med min blomma för dagen? Jag har tittat på vartenda blad  och i jorden utan att ha hittat något.

Kl. 09. Kom på att det vore bra med lite frukost. Mackor och te funkar bra.

Kl. 10. Löser Melodikrysset i grupp.

Kl. 11. Går en match mot kastrullen jag lyckades bränna under gårdagens potatiskok. Bikarbonat är bra grejer så det mesta får jag bort den här gången men det kommer behövas en omgång till. Blötläggningen får fortsätta så länge.

Kl. 12. Dagens lunch består av hamburgare, grönsaker, stekt lök fetaostdressing och en olivröra. Gott men det var egentligen för varmt för att stå och steka.

Kl. 13. Tittar på den åttonde filmen i Marvel-serien. Iron Man 3. Jag är inget fan av filmerna om Iron Man.

Kl. 14. Vattnar blommorna i vardagsrummet. I slutet av april upptäckte jag att den här orkidén efter många år fått en ny stängel. Nu har den fått tre stora knoppar och kanske kanske slår de ut snart.

Kl. 15. Det är inte bara disk som behöver diskas.

 Kl. 16. Passar på att se ett avsnitt av Hem till gården när jag ändå inte har något annat för mig.

Kl. 17. Så här små fåglar får gärna komma på besök på balkongen.

Kl. 18. Bakar bärmuffins. De skulle ha varit till eleverna på avslutningen men då dog bakpulvret. Nu har jag införskaffat ny.

Kl. 19. Kikar in hos andra efit:are.

Kl. 20. Tittar på Thor The dark world. Så här långt har det varit för lite Loke för min del.

Kl. 21. Tittar fortfarande på filmen. Pyntade Thor lite.


Det blev den sista bilden för den här gången eftersom jag plötsligt slocknade i sängen. Andra som är med och fotar hittar du här.


10 kommentarer:

Karoleen sa...

Frukost är alltid något bra �� ha en bra dag!

Caroline sa...

Orkidéer är fina blommor, jag har en som blommar med mängder av blommor just nu.

Vonkis sa...

Karoleen
Det är det sannerligen.

Caroline
Visst är de fina. Mina brukar inte blomma om men nu står en i full blom och så den här då som är på väg.

Versch sa...

Hann tänka: "Men, oj det är ju en likadan äggkokare som vi har", sedan insåg jag att det var ju en bild från min blogg. :)

Razzy sa...

Kikar in på din dag.

Vonkis sa...

Versch
Ha ha ha

Razzy
Kika på du.

Micke sa...

Min dag var inte alls så produktiv.. Fast blev ju cyklat 3 mil nånting med viss hjälp.

Påminns om att ägg till frukosten idag inte skulle vara helt fel.

Efwa - Medea sa...

Vilken fin kaffemugg du har! Jag har små espressokoppar i samma serie men mörkblå.

Anni sa...

Vad gott med muffins - när de också får lite volym ;-) Du kan inte ha glömt bakpulvret helt förra gången? Jag har aldrig varit med om att det slutat att "verka".

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Åh, den serien är också väldigt fin.

Anni
Det är sannerligen godare med fluffiga muffins :-)
Bakpulvret hade passerat bäst före datumet men jag testade det någon dag innan och då blev det lite bubbbel i vattnet.