lördag, juni 06, 2020

Den sjuttiosjätte dagen: Förvirrad, Allen Leech och gratis film

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag sjuttiosex i isolering. Insåg att det var lördag idag. Jo, jag visste att det var lördag (hade löst Melodikrysset) men jag hade inte fattat att det var lördag, om du förstår hur jag menar.  Eftersom jag inte har haft koll på dagarna har jag helt missat det där med att handla hela veckan. Tack gode Gud för Suzan som räddar mig med handling imorgon. 

Genom instagramkontot Morgonpassetmemes hittade jag avsnittet där Allen Leech som spelade Tom Branson i Downton Abbey gästade. Det var länge sedan jag skrattade så mycket åt en radiointervju. Hannas enträgna frågor om hästarna, bröstsvettschocken. Ni hör ju vilka guldkorn det finns. 

Avslutar med ett filmtips från CinemAfrica där man kan se I Am Not Your Negro gratis den här månaden. Så här står det på hemsidan.

CinemAfrica stands in solidarity with Black Lives Matter movements globally. We feel the convulsions of a world in profound transformation. This has been a long time coming and to mark this moment in history, we turn to James Baldwin again.

For one month, I Am Not Your Negro by Raoul Peck (2016) will be streaming FREE here on CinemAfrica’s website. We urge you to see this film with your families — even for a second time.

Mitt huvud är som sagt inte riktigt med så jag ska faktiskt inte se filmen ikväll utan väntar till imorgon. 

2 kommentarer:

Anni sa...

Den filmen ska jag absolut se, tack för länken!
Hoppas att ditt huvud är med bättre idag.

Vonkis sa...

Anni
Idag har huvudet kommit ifatt :-)