fredag, juni 26, 2020

Den nittiosjätte dagen: Ett foto i timmen fredag 26 juni 2020

Välkommen till FotoBloggen

Dag nittiosex i isolering och det ska fotas eftersom det idag är Ett foto i timmen. Det är även chokladpuddingens dag men jag tror inte jag har något puddingpulver hemma.

Kl. 07. Dags för första omgången av los medicinos. 

Kl. 08. Har renbäddat sängen så nu behöver jag sitta med solfjädern och svalka mig en stund.

Kl. 09. Favoritfrukosten just nu. Rågi med bregott, lite majonnäs, kvisttomater och örtsalt. Gott och lättfixat i jävulsvärmen.

Kl. 10. Klämmer ut det sista ur gastuben för att ha lite bubbelvatten till när M kommer.

Kl. 11. M har kommit hit och vi sitter under tak på innergården och har det rätt trevligt. Det är första gången sedan jag hamnade i isolering som vi träffas, tidigare har jag bara vinkat från balkongen och så har vi pratat i telefonen.

Kl. 12. Vi sitter kvar ute, några körsbär har det gått åt.

Kl. 13. M har åkt iväg men jag sitter kvar en stund till och läser Harry Potter och fången från Azkaban. 

Kl. 14. Lagade lax i ugn igår kväll så nu kan jag äta kall lax ett tag framöver. Den gröna röran bredvid är en potatissallad med avokado i. 

Kl. 15. Lyssnar på Rasism som får kroppen att åldras snabbare, en podd från Vetenskapsradion På djupet.

Kl. 16. Det blev ett jäkla liv utanför, en man stod mitt i vägen och skrek något om att han hjärta är rött och hans blod är rött. Jag förstod inte så mycket mer. Men, när jag vände mig om för att gå in från balkongen igen såg jag en humla som flög omkring och inspekterade ägorna. Den var snabb men jag hann få en suddig bild på den i alla fall.

Kl. 17. Kikar runt och kommenterar hos andra efit:are och bloggare.

Kl. 18. Fick en liten blomma av M när hon var här. Den får stå i hallen så länge.

Kl. 19. Tittar på Ant-Man and The Wasp. Tredje filmen från slutet i Marvel-serien.

Kl. 20. Tittar fortfarande på filmen. Den här är så mycket bättre än Thor: Ragnarök.

Kl. 21. Har plockat på balkongen och planterat om lite nu när det är liiite svalare. Vad tycker ni om min fantastiska färgkombination?

Kl. 22. Man sätter sig framför datorn. Man börjar titta på klipp på youtube. Man klickar vidare och vidare. Till slut hamnar man framför det här. Jag klagar inte. Ja, det är kanske lite hormonstinn tonåring över mig just nu men det är värmebölja och jag har snart varit isolerad i hundra dagar. So sue me. 

Jag ska fortsätta titta på youtube-klipp så det där får bli min sista bild för den här gången. Var så god. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.

15 kommentarer:

Annika sa...

Tittar in på din dag. Kommer igen senare

Karoleen sa...

Ser ut som en god frukost! Mums =)

Razzy sa...

Mums vilken god frukost. Är inte så förtjust i denna värmen jag heller men det blåser lite svalare idag så jag kan sitta ute i skuggan.

Vonkis sa...

Annika
Titta på du.

Karoleen
Den är väldigt god, speciellt när det är varmt.

Razzy
Jag hatar den här värmen.

Anna sa...

Du ser rätt glad ut iaf. Vilket härligt leende!
// Kram

Vonkis sa...

Anna
Det är inte jag på bilden utan min vän M :-)

mossfolk sa...

Så skönt att kunna träffa någon efter lång tid i isolering!
Nästa vecka ska det ju bli betydligt svalare. Jag är så innerligt glad över att bo i en del av världen där dagens temperatur faktiskt inte är särskilt vanligt förekommande.

Micke sa...

Varmt som sjutton ja!
Men jag får sova iom källaren och många svala mil i bilen om dagarna. Men de nästan 3 timmar jag jobbade i Skellefteå igår i 32-34 grader kunde jag varit utan :)

Versch sa...

Nu håller jag tummen för att det blir bra med dina planteringar.

Vonkis sa...

mossfolk
Det var underbart :-)
Jag ser verkligen fram emot svalare väder, att folk åker utomlands för att ha de här temperaturerna...

Micke
Det låter inte så hälsosamt att arbeta i sådana temperaturer under så lång tid.

Versch
Jag med :-)

Hanna sa...

Trevligt med besök!
Nä usch jag hatar denna värmen alltså!

Vonkis sa...

Hanna
Det var dagens bästa :-)

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Vad kul att ni kunde träffas i samma rum idag.

Anni sa...

Så efterlängtat det besöket måste ha varit! Underbart att äntligen kunna träffas.
Mannen på gatan får mig att tänka på en djurgårdssång, men jag antar att det inte var den han vrålade:
https://youtu.be/YGvrsXd3E3Q?t=40

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Ja, det var uppskattat.

Anni
Ha ha, så klart skulle du koppla till Djurgården men nej, det var inte den han skrålade på. Det var verkligen efterlängtat att få träffas.