måndag, juni 15, 2020

Den åttiofemte dagen: Distansutvärdera, kortstrul och huvudvärkspizza

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag åttiofem i isolering. Idag var det en så kallad arbetsdag på skolan. Förmiddagen ägnades åt att analysera enkäter som lärare, elever och föräldrar svarat på. Ett sådan där riktigt dögöra som inte var direkt givande att göra på distans via video när ljudet kommer och går. Men jag var med i alla fall och bidra med några synpunkter.  Efter lunch var jag med på överlämning via telefon.

Skulle fixa med en matvarubeställning för avhämtning idag. Det gick bra fram till att den skulle betalas. PÅ en del ställen skickas jag vidare till en liten ruta som säger att jag ska fylla i en kod i en kortläsare som jag inte har. Det hände idag. Ytterst irriterande, speciellt som det inte fanns några andra alternativ för att betala. Ringde till banken och av någon outgrundlig anledning måste jag ha en sådan där kortläsare så nu ska en sådan skickas till mig. Tack och lov gick handlandet att ordna på annat sätt men som sagt, irriterande att stöta på sådana här problem.

Huvudvärken kom som ett brev på posten en timme in i överlämningen så det där med att ställa sig och laga mat sket jag i. Det fick bli en pizza istället. Fick i mig halva men det var något i alla fall. Förhoppningsvis ger huvudvärken med sig innan jag ska gå och lägga mig. Vill helst slippa somna med skallebank.


2 kommentarer:

Anni sa...

Hoppas att huvudvärken gav sig av och att du fått din dosa. Man kan ju undra varför banken inte skickat dig en förut?

Vonkis sa...

Anni
Jag hade en dosa för flera år sedan men har inte använt den eftersom jag har bank-ID. Förstår inte varför den ska behövas. Den har inte kommit än men huvudvärken gick tack och lov över en stund efter att jag fått i mig lite mat.