måndag, november 01, 2010

EFIT 1 november 20101

Välkommen till FotoBloggen

Idag har det varit en EFIT-dag och självklart har jag fotat pàunder dagen.
--------
Men sà pinsamt. Det var ju igàr EFIT-dagen var. Rövenschnitzel. Mån 4 oktober och/eller sön 31 oktober blev till màndag 1 november i mitt huvud. Ja ja, bilderna làg redan uppe när jag insàg mitt missdag, sà ni fàr stà ut med att det blev lite fel helt enkelt.
--------

03.XX Vet bara att klockan var runt tre nàgonting när jag vaknade av en jobbig hostattacksà det var bara att leta frm halstabletterna och somna om.

06.40 Har vaknat "pà riktigt". Som halsen màr är det bästa att börja dagen med en kopp te.

07.40 Vad ska man med syskon till om man inte kan leka med dem?

08.40 Vi har lämnat Julian pà dagens Spielgruppe.

09.40 Handlar pà Migros, det här vara bara enliten del av chokladen de hade framme. Annie, vi hittade inga chokladänglar.

10.40 Fortfarande pà Migros och Philip har väldigt roligt med en ballong.

11.30 Vi ska hämta Julian pà Spielgruppe och Mia stàr utanför och spionerar pà hur han har det. Schh, säg det inte till nàgon.

12.40 Hemma och Julian äter glass. Man skulle nästan kunna tro att han gillar glass.

13.40 Julian gillar inte bara glass, han gillar även elefanter. Väldigt mycket. Han gillar dessutom att ställa upp sina elefanter. Väldigt mycket.

14.40 Pà promenad här i krokarna. Utsikten gàr inte av för hackor. Och dà är det ändà väldigt disigt idag.

15.40 Skriver ett blogginlägg om föräldraansvar. Eller snarare om bristen pà föräldraansvar...

16.40 När han inte leker med elefanter tittar han pà bilder pà elefaner :-D

17.40 Tre personer som har väldigt roligt när Julian och Mia gör en massa high five med varandra.

18.50 En trött Julian äter lite kvällsmat. Den bestod inte av elefanter.

19.40 Halsen behöver lite mer te pà kvällskvisten. Den sa inte nej till lite rostade mackor heller.


20.40 Mia tittar julkatalogen fràn Frans Carl Weber.

Som sagt, det blev ju lite fel dag det här men bilderna gàr ju att titta pà ändà

Fler EFIT:are hittar du här.

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

11 kommentarer:

Christina sa...

Hade jag sådär fina elefanter som Julian, så skulle jag också ställa upp dom - varje dag.

Vonkis sa...

Christina
Jag ska hälsa Julian att du gillar hans elefanter, dà kommer han att bli sà glad, och ställaupp dem en gàng till.

Christina sa...

Hälsa att jag gillade både elefanterna och honom :-)

Anonym sa...

Så elefanten är den nya inneprylen! coolt! Inga chokladänglar alltså... men hoppas ni hade trevligt ÄNDå! Kram på er och pussa goungarna i nacken från mig!! /annie

Vonkis sa...

Christina
Har häslat till Julian nu. "Ja" sa han :-D

Anonyma Annie
Vem vet, kanske borde du köpa en elefant till nya vardagsrummet? Vi hade väldigt trevligt ävenutan chokladänglar, vi pratade baaara om dig. Lovar. Pä Sanning.

Elisabet. sa...

När Anders var liten lekte han med små, små plastgubbar och dom ställdes också upp på det viset.

Om och om igen.

I timmar kunde han leka med dem.
Mest krig ,-)

Evas blogg sa...

Åh vad jag älskar att titta på bilder från människors resor. Ser ut som om du har det trevligt, halsont till trots. Och jag gillar också elefanterna, mycket gillar jag dom.

Vonkis sa...

Elisabet
He he, För nàgot àr sedan var det bilar som gällde för den här lillkillen ocksà :-)

Att det kan vara sà roligt att rada upp grejer.

Eva
Ja, vi har det sannerligen trevligt. Halsontet verkar ge med sig nu, och locket i öronen är nästan helt borta.

Elefanter verakr vara det nya inne-djuret. Minihund ut, elefant in.

Annika sa...

Kul att se din dag och alla elefanterna

Anne-Lie sa...

Men vilka konstiga bokstäver du fått - är du på Island?
Kul dag med mycket värme och energi i;-))

Vonkis sa...

Annika
Tack :-)

Anne-Lie
Jag var i Schweiz förra veckan och då blev det lite si och så med bokstäverna :-D