söndag, mars 27, 2011

EFIT 26 mars 2011

Välkommen till FotoBloggen

Igår lördag var det inte bara dagen, eller kvällen, då ljuset skulle släckas under en timme. Det var även dagen för att ta ett foto i timmen.


Kl 01:10 Hade svårt att somna så det blev till att titta lite på TV. Navy CIS fungerar rätt bra såna gånger. Gibbs är helt klart favoriten

Kl 02:10 Har fortfarande inte somnat. Bläddrar lite i Russinhissen.


Kl 06:30 Några timmars sömn blev det innan duväcklen på balkongen väckte mig. Där sover de, på samma plats där de bajsar. Fräscha djur det där.

Kl 07:30 Solen gör sig påmind. Verkar bli en fin dag det här.


Kl 08:30 Dags för frukost. Ja, jag har havregrynen i kylskåpet. Allt för att slippa äckliga kryp bland grynen.

Kl 09:30 Plötsligt händer det. Hittade en gammal trisslott som genast skrapades. Värsta storvinsten blev det. Gånger två dessutom!

Kl 10:30 Löser veckans Melodikryss med mina kära medlöjlisar.

Kl 11:30 Utsikten från mormors stuga. Stor saknad idag.


Kl 12:30 På promenad runt Strömmen med Suz.


Kl 13:30 Fortfarande ute och går men nu på egen hand. Fotar byggnader i Norrköping till skolan. Det här är Holmentornet.


Kl 14:30 På väg hem och passerar som vanligt denna anskrämliga Chaplinfigur.


Kl 15:30 Dags för mat. Det blev tortellini från Giovanni Rana med reklamen som verkligen föll Alex Schulman i smaken...


Kl 16:30 Plockar ner det jag ska ha med mig till Earth Hour på FhUN.


Kl 17:30 På väg för att möta Suz och gå till FhUN.


Kl 18:30 I lokalen. Vi har redan släckt ner i nästan hela lokalen och tänt en massa ljus i lokalen.


Kl 19:30 Sus och Suz handarbetar i skenet av stearinljusen.


Kl 20:30 Suz stickar en mudd med pärlor. Svårt att se kanske men den blir väldigt snygg. Och nu började Earth Hour. Undrar om mina grannar engagerar sig mer i år än ifjol.


Kl 21:30 K och Sus på FhUN. Det syns inte på bilden men innan den togs hade jag fört in Job Andersson i K och Sus' liv. De skrattade så de grät, så klart.


Kl 22:30 Hemma. Det blev två nya lotter av storvinsten från tidigare idag. Får se om turen håller i sig.


Det var gårdagen i bilder. Fler EFITare hittar du här.

Läs mer
Om Earth hour

CNN SVT GT Expressen Aftonbladet DN DN DN SvD SvD SvD SvD Dagen

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Wikileak Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

16 kommentarer:

Elisabet sa...

Chabaa!
Ser inte en enda bild, bara en liten vit ruta med ett rött kryss.
Dina tidigare bilder ser jag.

Vonkis sa...

Elisabet
Hm, Picasa verkar inte vara på humör idag. Men nu ska bilderna synas. Hoppas jag.

Anne-Lie sa...

Mysig dag du haft - löste nästan krysset i bilen till ikea men glömde tidningen så det blev lite vanskligt!
Gillar din Earth hour aktivitet!

Vonkis sa...

Anne-Lie
Krysset igår var nästan för lätt. Det var bara den däringa orkesterledaren som strulade lite.

Vi hade det väldigt kul och trevligt på vår EH aktivitet så den rekommenderas till nästa år.

Miss WW sa...

Duvor... Testa måsjävlar med ungar. Vi kan inte använda vår balkong på sommaren då de anfaller och skriker och låter hemskt.

Elisabet sa...

Testa att hänga några gamla cd-skivor på balkongen, så kanske de ger med sig. Har grannar som gjort så runt bärbuskar, och de har fått färre gäster.

Nu ser även jag bilderna.
Ha det gott!

Anni sa...

Vilken rolig Earth Hour-aktivitet! Dvs när man fortfarande är så ung att man inte behöver läsglasögon och bra belysning för att handarbeta...
;-)

Razzy sa...

Lät som en trevlig kväll :) Jadå huvudvärken va borta i morse när jag vaknade..

Christina sa...

Oj - snöfritt, är det första jag tänker när jag tittar på dina bilder.
Lyllos!

Det andra jag tänker är att vi missade Earth Hour i går, attans!

Vilken enastående utsikt från din mormors stuga, rena drömmen.

Vonkis sa...

Miss WW
Äckliga fåglar att förstöra.

Elisabet
Har testat det mesta men inte just cd-skivor. Har ju en hög jag tänkt slänga så varför inte hänga ut dem. Bra att bilderna syns nu.

Razzy
Skönt att den försvann. Gårdagskvällen var verkligen trevlig och väldigt rolig, speciellt där i slutet.

Christina
Japp. Här är det så gott som snöfritt. Härligt härligt. Utsikten från mormor stuga är verkligen helt fantastisk. Det där är helt klart min favoritplats på jorden.

Nu blev det jobbigt igen.

miyala sa...

Är de där duvorna i farten nu igen :/! Fins det inget som skrämmer bort dem? En fàgelskrämma?

Verkar som om du haft en bra dag!

Kramar

Jenny sa...

Är inne kollar runt på din dag. Roligt att du vann på Trisslotten.

Elin sa...

Men så mysigt med en pysselkväll. Och grattis till vinsten.

Carro sa...

Vilken mysig Earth Hour!

Annika sa...

hej kikar in på din EFIT, håller med dig om att duvor är äckliga, vad jobbigt att ha dem på balkongen

Elin - Hundtokig sa...

Boken heter Bärnstenskikaren och är den sista delen i trilogin Den mörka materian skriven av Philip Pullman