lördag, mars 05, 2011

Melodifestivalen vecka 9 2011

Välkommen till KryssBloggen

Krysslösandet sker här idag

Redan är det lördag igen och dags att säga god morgon till alla löjlisar där ute.

God morgon alla löjlisar där ute.

Idag sitter jag på (i?) Lidingö och löser krysset. Uppkopplingen är inte det stabilaste men det ska nog gå bra det här ändå. Hoppar jag.

Jag ska i vilket fall ge mig på att gissa på svaret på två kryssadresser idag. V8 blir Py (som i Bäckman) och då blir L7 Sporta.

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Wikileak Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

19 kommentarer:

Bildtroll sa...

Va nu då, fick du inte sova klart.
Jodå vi säger på Lidingö.
God morgon.

Vonkis sa...

Bildtroll
God morgon.
Gick och la mig rätt tidigt igår så jag vaknade tidigt men ändå utsövd.

Olle B sa...

God morgon alla krysslösare.
Höll inte på att hitta igen er idag. Sidan heter ju Melodifestivalen idag.

Besserwisser sa...

God Morgon.
Strålande sol, äntligen!
Plusgrader ute och inne.
Vonkis:
L1: PyBäckman?

Vonkis sa...

Olle B
Oj då. Vilken miss jag gjort. Vi tar och träffas här för krysslösandet istället.

Luktärt sa...

God morgon på er alla löjlisar
V13 blir nog Lill-Babs

Besserwisser sa...

Vonkis
L4: Py?

Vonkis sa...

Jag skrev fel tidigare i morse, det var för tidigt helt enket.

Så, vi löser krysset här idag. Klicka bara på länken (som är blå).

Besserwisser sa...

Vonkis
V16: ?

Vonkis sa...

Besserwisser
här.

Anonym sa...

Petter - Lill-Babs

Luktärt sa...

Petter på V6 och presis som jag trodde V13 Lill-Babs

Anonym sa...

Snigel - Åsna

Anonym sa...

Engström

Luktärt sa...

Sitter alla framför tv:n idag? Det gör jag själv oxså men utan ljud för att kunna höra på melodikrysset

Anonym sa...

Öl förstås!!

Luktärt sa...

L5 MAN
V16 HA

Luktärt sa...

September

Vonkis sa...

Luktärt
Jag skrev fel rubrik kimorse så det blev ett nytt inlägg för kryssandet, här. Men det verkar ju ha gått bra för dig ändå :-)