onsdag, mars 09, 2011

Klappa händerna om du är riktigt glad

Välkommen till KärleksBloggen

Idag har alltså fotbollsspelaren Anton Hysén kommit ut som homosexuell och hyllas som sig bör från alla håll och kanter.

Har någon aktiv idrottare på den här nivån kommit ut som homosexuell tidigare? Victoria Sandell Svensson kom ut efter att hon slutat spela om jag inte missminner mig.

Ser att bloggaren apg29 skrivit ett blogginlägg som heter ”Att vara homosexuell är inget fint”. Med tanke på vad som brukar skrivas där antar jag att jag inte ska gå in och läsa det inlägget, i alla fall inte idag. För idag är en bra dag. Och apg29. Att vara människa är något fint, oavsett vem man bli kär i.

Läs mer
QX QX Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Simon Bank Simon Bank Expressen Expressen Expressen Expressen Johan Hilton GP GP GP GP DN SvD SVT SVT The Telegraph VG Daily mail El nuevo herald TÊTU Basler Zeitung DNES

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Wikileak Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

12 kommentarer:

Marianne sa...

Så sant. Bra skrivet.

Miyala sa...

Du... har du hört en el club? PINSAMT... Dannys làt är ju helt klart det tydligaste plagiatet nàgonsin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

T.o.m. rubriken är ju stulen!

Christina sa...

Det här har jag missat helt.
Så starkt av Hysén och så futtigt av bloggaren du nämner att göra ner ngt sånt.
Heja kärleken!

Vonkis sa...

Marianne
Tack så mycket

Miyala
Det är mest refrängen som är lik tycker jag. Och bandet som har gjort En el Club ska inte tycka att det är ett plagiat-

Christina
Visst är det futtigt. Funderar nästan, men bara nästan, på att lovebomba den lite.

Miyala sa...

Jo, det är refrängen jag syftar pà men den är verkligen det mest extrema plagierade refrängen jag hört! De màste ju medvetet ha tagit ref rakt avmed tanke pà att den även har samma namn men annat spràk...

Christina sa...

Nu såg jag precis nyhetsinslag om Hysén - vilken kille, vilken pappa!
Så skööööönt att det går framåt hela tiden :-)

Christina sa...

Ha ha, nu hittade jag den där bloggen du ville kärleksbomba ;-) Äsch, det var ju bara trams, inget att bry sig om.
Kärlek är fint, det fattar ju vem som helst :-) Synd när inte kristna gör det.

Vonkis sa...

Miyala
Saade har inte bara snott från en låt, han har plockat från rött många låtar.

Christina
Det verkar verkligen vara en härlig familj det där. Och Glenn invigningstalade på Pride för något år sedan.

En väldigt tramsig blogg är det men uppenbarligen är det många som läser den. Å andra sidan är det många som läser Kissie också...

epsilon sa...

Bra gjort att han vågar, men nog är det bra konstigt att det ska behöva kommenteras över huvudtaget. För vem har med det att göra egentligen?

Vonkis sa...

epsilon
Visst är det tragiskt att det behövs göras men som Simon Bank skriver:

om det inte spelat någon roll – varför har då ingen kunnat berätta om det? Varför har då ingen bög i svensk fotbolls historia kunnat svara ärligt i en faktaruta? ”Familj: Pojkvän”.

epsilon sa...

Har också kollat apg29. Mycket trams, faktiskt inte läsvärt.

Vonkis sa...

epsilon
Verkligen inte.