lördag, mars 12, 2011

Skriver jag verkligen det här?

Välkommen till HockeyBloggen

I vanliga fall är min rangordning över hockeylagen i Elitserien

Lag nummer ett är självklart Modo, även om det är svårt att engagera sig för laget när spelet sett ut som det har gjort vissa matcher både den här och förra säsongen. I andra hand hejar jag på Skellefteå AIK följt av Timrå IK och Luleå Hockey.

Absolut sist kommer lagen från Stockholm, utan inbördes från rangordning. Skit som skit liksom.

Men i det här slutspelet...

Håll i dig nu.

Jag hejar på AIK. (säg det inte så att pappa hör)

Det är ju något speciellt med en underdog och det vore väldigt roligt om de gick och vann hela alltet, om de fick knäppa alla förstå-sig-påare som dissade laget rätt ordentligt innan säsongen startade

Samtidigt känns det väldigt futtigt att skriva att jag hejar på AIK i slutspelet, och samtidigt läsa att man befarar en härdsmälta i det japanska kärnkraftverket Fukushima 1.

Läs mer
Slutspelet
Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Expressen Expressen Expressen Expressen Expressen Expressen Expressen Expressen SvD DN Jnytt Jnytt Jnytt

Inför säsongen 2010/2011
Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet

Härdsmälta
SvD SvD SvD Aftonbladet

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Wikileak Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Batti sa...

Nämen för i h-vete!

Ok att du hejar på MoDo, det är ju ett medfött handikapp från din sida ;-), men att AIK ska vinna allt???? USCH!

Det är i o fs ok om de slår ut HV, det bryr mig inte så mycket, men efter det hoppas jag att de tvålas dit av vilket lag de än möter med 4-0 i matcher. Hellre DIF än AIK som svenska mästare...även om det är lite som pest eller kolera...

Micke sa...

Haha, jag känner lite som dig.. det är de lagen du räknar upp (absolut inte Brynäs!) och AIK har jag väl aldrig trott jag skulle heja på nån gång.

Såg det blir Mora som tar sista platsen med i kvalserien.

Vonkis sa...

Batti
Jag vet!!!
Blev lite smått chockad själv när jag insåg att jag hejade på AIK. Kanske kan det bero på att det inte finns något riktigt bra bidrag att heja på i Mellon längre?

Micke
Nej fy för Brynäs!
Jasså, det blev Mora. Vi får se hur det går i kvaöserien. Jag är inte alls säker på att Modo tar sig tillbaka till Elitserien.

Batti sa...

Det finns däremot bra bidrag att heja på i sm-slutspelet så den ursäkten duger inte!

Vonkis sa...

Batti
Ja, och i år är det tydligen AIK...

Batti sa...

Jag säger upp bekantskapen med dig med omedelba verkan!

Vonkis sa...

Batti
Jag lovar att jag kommer att önska AIK tillbaka till allsvenskan nästa säsong igen. Men just nu gillar jag underdogs grejen.