lördag, mars 12, 2011

Melodifestivalen 2011 inför finalen

Välkommen till MelloBloggen

Svar den här då. Lördagen då årets melodifestival ska avgöras.

Och jag känner mig helt oengagerad. Har till och med funderat på om jag ens ska titta på kvällens final.

Det låter kanske som ett dåligt skämt men så är det. Årets final är så urbota dåligt att det är svårt att mobilisera några krafter på att titta på eländet.

Visst, dåliga bidrag är en del av den här cirkusen, det är lite halva grejen med att titta, det ska vara konstiga låtar, sanslösa kläder och falsksång att fascineras över.

Men när det knappt finns något bra i finalen... Jag skulle vilja byta ut sex av låtarna i kvällens final, men det får jag ju inte.

Och sedan har vi det där med de internationella jurygrupperna som ska ge poäng ikväll istället för lokala svenska grupper som det varit förut. Visst känns det som att Björkman försöker för mycket. Det är dags att vi släpper den panikartade jakten efter en topplacering i Eurovision song contest, att vi istället för att fundera över vad som går hem eller inte i Europa skickar ett bidrag vi kan vara stolta över.

Eller, att vi i alla fall skickar ett bidrag vi inte behöver skämmas över.

Läs mer
SVT Expressen Expressen Expressen Expressen Expressen Expressen ExpressenTV Expressen Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet SvD SvD DN DN DN DN DN DN


FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Wikileak Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Miyala sa...

Jag tycker att det blir jätteroligt att se hur de utländska jurygrupperna röstar. Tror de röstar pà Eric S och The playtones... precis som jag.

Schweizarn (min man) tycker inte Nicke Borgs làt var bra. Konstig röst, ja hela alltet var konstigt. Han tycker fortfarande att Playtones är bäst...

Heja heja!!!

miyala sa...

Förresten, the moniker, tyckte steff inte alls om... inte jag heller.

Vonkis sa...

Miyala
men vi ska ju skicka ett bidrag som representerar Sverige, inte ett som representerar Europa. Vad folk från andra länder tycker om våra bidrag brukar vara rätt lätt att ta reda på ändå på olika fansiter.

The Playtones. Du har helt enkelt bott för länge i umpaumpaland :-D

Miyala sa...

Jo.... men det är ju hur som helst ett land som representerar Sverige... vi har ju röstat fram alla alternativ och har dessutom hälften av makten (vilket inte är lite). Vi säger ju varje àr att vi vill skicka den làt i startfältet som vi tycker är bra och har stört chans att slà i ESC. Det kommer vi ju att se nu...

Gällande the playtones kan det ju vara sà att jag kanske bott här för länge ;) MEN inte visste jag att sà mng svenskar bodde i Schweiz sà att vi röstade vidare dem till final... hihi

Miyala sa...

Jo.... men det är ju hur som helst ett land som representerar Sverige... vi har ju röstat fram alla alternativ och har dessutom hälften av makten (vilket inte är lite). Vi säger ju varje àr att vi vill skicka den làt i startfältet som vi tycker är bra och har stört chans att slà i ESC. Det kommer vi ju att se nu...

Gällande the playtones kan det ju vara sà att jag kanske bott här för länge ;) MEN inte visste jag att sà mng svenskar bodde i Schweiz sà att vi röstade vidare dem till final... hihi

miyala sa...

làt ska det stà...

Vonkis sa...

Miyala
Tittarna har mindre än halva makten i år. Poängen ges procentuellt utifrån hur många röster man får. Och som det ser ut är alla elva jurygrupper internationella.

Kan man rösta i Melodifestivalen från utlandet?

Majoriteten av de som röstar (småbarnen) har ingen smak. De har ju tidigare röstat Christer Sjögren till finalen. Och ,ax fyra bidrag i årets final är något att ha.