onsdag, mars 23, 2011

Vila i frid

Välkommen till ElizaBloggen

Jag kommer så väl ihåg första gången jag såg en film med Elizabeth Taylor. Det var sommar och jag sov över hos mormor och morfar i deras underbara sommarstuga. Det var väldigt viktigt för morfar att få se alla, jag menar verkligen alla, nyhetssändningar så det var inte att tänka på att titta på TV när man var där.

Men så var det denna gången. Jag hade börjat se en film om de två systrarna Katharina och Bianca. Den yngre Bianca är så vän och har en friare som vill gifta sig med henne. Men se det går inte för först måste den äldre, och arga Katharina bli bortgift. Visst var det Så tuktas en argbigga (Taming of the shrew) jag hade snubblat över. Som jag älskade den filmen, och har gjort sedan dess. Minns att jag gillade Katharina och inte alls förstod varför alla ville förändra henne. Tyckte att de var taskig mot henne många gånger.

En dag som denna känner jag att det verkligen är på tiden att jag ser om Så tukta en argbigga. Inte bara för att filmen är bra utan även för att jag älskar Elizabeth Taylors insats. Hon var verkligen en fantastiskt skådespelerska.

Vila i frid Elizabeth.




Bilden från flickr.com, av dovima_is_devine_II


Läs mer
DN DN DN DN SvD SvD SvD SvD SVT SVT GP GP ÖA VG VG VG Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Expressen Expressen Expressen Expressen Expressen Expressen Expressen Expressen

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Wikileak Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag kan inte minnas nån särskild film jag sett med henne, men jag har ju läst om henne så länge som jag varit läskunnig. Dramatiskt liv...

Vonkis sa...

Bloggblad
Hon levde verkligen ett dramatiskt liv i strålkastarljuset. Om du inte har sett Så tuktas en argbigga rekommenderar jag dig att göra det.