lördag, februari 27, 2021

Den trehundrafyrtioandra dagen: Ett foto i timmen lördag 27 februari

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundrafyrtiotvå i isolering. Denna internationella isbjörnsdag är det så dags för Ett foto i timmen  igen. Häng med.

Kl. 06. Kan inte sova så jag tittar på vad Schlagerprofilerna har att säga om genrepet till kvällens delfinal.

Kl. 07. Det blir pannkaka till lunch idag.

Kl. 08. Det blev tacos igår (det var ju för tjyven fredag), nu tacomyset bortdiskat.

Kl. 09. Vitlöksdippen till kvällens Mello är fixad, den kommer hinna stå och gosa till sig några timmar nu.

Kl. 10. Självklart löser jag Melodikrysset i grupp även denna lördag.

Kl. 11. Ute en sväng. Gick förbi torget och tittade på några penséer men kom fram till att i år får våren bli blomlös på balkongen.

Kl. 12. Steker pannkakor  men är inte nöjd med smeten, jag måste göra pannkakorna tjockare än jag gillar för att de ska hålla ihop.

Kl. 13. Glömde bort att vem i längdskidor hade tävlingar idag så jag missade tyvärr kvinnornas lopp, tittar på männens skiathlon. Vet hur det gick för svenskorna men ska titta sedan på play ändå.

Kl. 14. Herrloppet var spännande i ungefär tio sekunder men jag hade inget annat för mig. 

Kl. 15. Rensar bland blommorna. Man skulle kunna säga att det var välbehövligt.

Kl. 16. Det blev några krukor över så nu blir det att diska igen.

Kl. 17. Gör just inget alls, stirrar på bokhyllan där jag tagit bort Kitty-böckerna fått ge plats till några pocketböcker. Längst upp ser ni att jag som vanligt bara lyckas rada upp saker. Hur gör folk som får det så snyggt på sina hyllor? Jag begriper det icke.

Kl. 18. Har inget bättre för mig än att göra en spellista med mellofavoriter. Faktiskt håller Carola och Andreas One love från 2008 riktigt bra än. Att den inte tog sig till finalen alltså.

Kl. 19. Håller fortfarande på med spellistan. Har kommit till 2010 och kan för allt i världen inte förstå hur Anna Bergendahl kunde vinna då. Jag har med nio låtar från det året, This i my life är inte en av dem.

Kl. 20. Har förflyttat mig till soffan så nu blir det årets Melodifestival ett tag framöver. Mumsar på dyr blomkål till vitlöksdippen.

Kl. 21. Melodifestivalen är slut för ikväll så nu ska jag äntligen titta på damernas skiathlon i skid-vm. Heja Sverige!

Kl. 22. Kom på att veckan handling blir imorgon så jag försöker göra klar inköpslistan.

Kl. 23. Avslutar fotodagen som den började, med att titta på det senaste avsnittet av Schlagerprofilernas Schlagerstudion.

Kika gärna in hos de andra deltagarna i dagens EFIT och se vad de har för sig.

18 kommentarer:

Annika sa...

God morgon, kikar in på början av din EFIT-dag
Är det solen som gör att man inte kan sova på morgonen, man är liksom lite ovan vid den :-)

Vonkis sa...

Annika
För min del handlar det om att mitt dygn är helt fuckat eftersom jag inte har något att hänga upp dagarna på. När jag är trött sover jag, när jag inte är trött är jag, för det mesta, vaken.

joakim sa...

Tittar förbi på din morgon :)

Vonkis sa...

joakim
Kika på du :-)

Versch sa...

Själv orkade jag inte köra EFIT idag, men läsa går bra. 😊
Penséer är vackra vårblommor, men vad tidigt de har kommit i år! Fast å andra sidan är allt tidigt i år.
Dip till mello blir det även här ikväll...om mannen får tummen ur och cyklar till affären snart. 😂 Jag tankar energi i vårsolen istället.

Annis sa...

Blomlös vårbalkong låter inte riktigt som du...
Jag har bara två saker kvar på listan idag, varav det ena är storstädning.

Vonkis sa...

Versch
Det kommer fler fotodagar :-)
När jag mådde som sämt (innan diagnosen) orkade jag bara blogga när det var Melodikrysset och Melodifestivalen.

Annis
Efter påtvingad halvtid får det bli så, det är dyrt med blommor och blomjord :-)
Starkt jobbat med listan, hur många tankar på isbjörnarna har det blivit?

Annis sa...

Åh, såklart... det gäller att prioritera rätt.
Jag nöjde mig med 3 ggr, och så en liten extra tanke nu då :-)

Saija Merio sa...

Nu blev jag så där galet sugen på vitlöksdipp!

Vonkis sa...

Annis
Himla bra jobbat där med :-)

Saija Merio
Vitlöksdipp är bra grejer :-)

Razzy sa...

Tittar in på din dag. Här blir det också Mellon men utan dipp :)

Anonym sa...

Blir nog mello med dipp. I kväll
Hade stora tankar på blomröj och omplantering, när jag låg i sängen i morse. Men det blev att lyssna på radio. Sedan en snabbvisit av bonus barnbarnsbarnet. Corobasäkert - vi satt i trappen och han kvar i bilen med mormor som dörrhållare. Vi hade, enligt honom, inte alls flyttat till någon lgh. För han hade minsann inte hälsat på oss i någon lgh! Så det fick bli en snabbvisit när hans mormor skulle hämta sin mössa som jag stickat.
Sedan kom bästa A och satt i trappen en tag. Vi hade mycket att surra om idag och hux flux blev det dax för middag.
Men blomröjet finns kvar till att göra en annan dag 😘
/Marianne

Hanna sa...

Åååh pannkakor slår aldrig fel alltså! Väldans gott!

Micke sa...

Damloppet var mycket mer spännande :)
Blev en hel del sport på tvn för mig idag och såg mellon också.

Versch sa...

Tycker det ser riktigt hemtrevligt ut hos dig, så låt det stå som det gör över bokhyllan. 😊
Borde också rensa lite bland mina inomhusväxter...kanske kan bli till veckan då jag är sportlovsledig.

Eva sa...

Tittar in på din dag. Idag blev det inget melodikryss. Har varit lite dålig med att lösa det. Får nog skärpa till mig. Äntligen nån som är i melloland som jag. Självklart såg jag kvällens deltävling. :)

Anni sa...

Idag måste du haft en välmatad dag med Melodikryss, EFIT, isbjörnar och Melodifestivalen förutom det andra. Lite ketchupeffekt. Ska bli intressant att läsa ditt melloinlägg, för jag anar att vi som vanligt inte tycker lika ;-)

Det enda jag kan säga om hyllpyntet är att det ska grupperas, inte spridas ut. Tomrummen mellan grupperna är så viktiga, något som även gäller när man hänger upp tavlor.

Idag planerar jag att läsa ikapp hos dig igen ;-)

Vonkis sa...

Razzy
Utan dipp, nej nu :-)

Marianne
Tiden går fort när man har kul och blomröjet finns ju kvar :-)

Hanna
Kan inte annat än hålla med dig.

Micke
Mycket tv blir det :-)

Versch
Tackar. Drömmen vore ett rum fyllt bed bokhyllor men det får vänta några år till. :-)

Eva
Melodikrysset och Melodifestivalen, det är mina lördagar det :-)

Anni
Ja det gick i ett :-)

Ska se om jag har något att gruppera med. Tror annars jag behöver gå en kurs i inredning.