måndag, februari 01, 2021

Den trehundrasextonde dagen: Helgerån

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundrasexton i isolering. Idag har jag gjort något förbjudet. Jag har bakat pappas sockerkaka och inte följt receptet till punkt och pricka. Enligt faderskapet får man inte lägga till någon smaksättare förutom vaniljsocker. Kanel, kakao, apelsincest och absolut no no. Och varför skulle man vilja dela kakan på hälften och bre ut lite smörkräm i mitt? Så befängt.

Och idag har jag besudlat detta påbud. Jag sparade lite smet och hade i kakao och så hällde jag den av kakao förorenade smeten i kaformens mitt. 

Det blev gott, men kanske är det bäst om faderskapet aldrig får veta det här.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Faderskapet vill ofta att jag läser blogg högt. Idag kunde jag inte låta honom vara ovetandes.
Visade bilden, och han tyckte kakan såg god ut. När jag läst texten, svarade han ”assabassa” den ska vara som min mormors goda kaka.
Så kom det... ”hade gärna smakat om vi varit där”.

Jag fick ett hjärtans gott skratt av din text!
// Dina båda päron ❤️❤️❤️

Bloggblad sa...

Öpöpöpöp - syndare dänna!

Vonkis sa...

Mina båda päron
SÅ han vill smaka kakan trots att jag brutit mot alla regler när jag bakade den? Där ser man.

Bloggblad
Såry.

Anni sa...

Det är först när man kan reglerna som man kan bryta mot dem.

Vonkis sa...

Anni
Det har du helt rätt i.
Och när den som bestämt reglerna inte är i närheten och kan göra något åt saken :-)