måndag, februari 15, 2021

Den trehundratrettionde dagen: Trägen vinner

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundratrettio i isolering. Idag har det sannerligen varit fullt upp. Först var jag med digitalt på jobbets brandsyn och skyddsrond. D bar runt på en dator så jag kunde se vad de tittade på, det var tur att jag inte har superanlag för åksjuka. Sedan har det blivit kartläggning av elever och en dagslång kamp mot en ytterst enerverande ögonfrans som vänt sig och petade mig i ögat.

Hela dagen.

På det hundrafemtioåttonde försöket, give och take, lyckades jag få bort denmed en pincett, tack och lov utan att jag petade ut ögat.

Ja det var min dag det...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fanken vad irriterande med hår i ögat.
Skulle inte fixat att få bort det.
/Marianne

Anni sa...

Så snällt att du fick följa med på den gungiga färden, kan du inte tacka genom att göra en motsvarande video om brandskyddet på din arbetsplats sedan snart ett år?
Aj på ögonfransen. Vilken höjdardag du fick. Inte.

Vonkis sa...

Marianne
Jag var nervös över att jag skulle råka köra in pincetten i ögat och väntade i det längsta men till slut stod jag bara inte ut längre.

Anni
Ja där sa du något. Arbetsgivaren har ju ansvar för min arbetsmiljö, oavsett var den arbetsmiljön är.