lördag, februari 20, 2021

Den trehundratrettiofemte dagen: Julen är fortfarande här

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundratrettiofem i isolering. Det här datumet 2017 gick jag upp med julgranen till vindsförrådet och så var julsäsongen 2016 över. Som ni ser kommer julsäsongen 2020 pågå ett tag till i det vonkiska hemmet.

Och när skulle jag ha haft tid att gå upp med julgranen (och ta bort adventsstjärnan samt julgardinerna? Bara idag har jag löst Melodikrysset, tittat på skidskytte och Parks and recreation (givetvis), lagat mat och använt det sista jag hade av ägg och socker för att baka en kaka till kvällens melodifestival. Så ni ser ju, det har inte funnits någon tid alls att plocka bort julen idag, heller.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men disken då???
/Marianne

mossfolk sa...

Tjugondag Knut dansas julen ut! Lika viktigt som att äta årets första semla på fettisdagen, dansa runt stången på midsommarafton och absoluuuut inte tända adventsljusstakarna före natten till första advent.

Vonkis sa...

Marianne
Den fick vänta den med :-)

mossfolk
Äsch da. Jag äter ju inte semlor heller och om jag gör det får det inte vara någon mandelmassa i. Mosad banan däremot det går för sig.

Anni sa...

Snart är det jul igen - låt grejerna stå kvar men släck stjärnan.

Vonkis sa...

Anni
Brukar tänka så, julen kommer ju tillbaka heeela tiden.