onsdag, februari 10, 2021

Den trehundratjugofemte dagen: Tittut!

Välkommen till IsoleringsBloggen


Dag trehundratjugofem i isolering. För snart tre veckor sedan sådde jag fyra stycken cliviafrön jag köpt av en medlem i blomgruppen på facebook. Sedan dess har jag så gott som dagligen kikat till fröna så de inte ska ha det för blött eller för tort där de står under sin växtlampa. Idag såg jag att ett av fröna har börjat gro! Nu är det bara att hålla tummarna att den fortsätter att växa samt att något mer frö är livsdugligt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men så härligt!
Fattar inte att det går så fort. Var det små frön, eller den röda kapseln?
/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Det är den ljusa runda som är fröet, de var ganska stora.

Anni sa...

Sååå kul!
Jag har en bloggväninna som är en fena på clivia och bland annat har sått frön. Du kan läsa hennes inlägg om sådden och kanske ställa frågan om dina fläckar på bladen om du vill?
https://anitalinder.wordpress.com/?s=clivia

Vonkis sa...

Anni
Nej men, det är ju hennes blogg jag har kikat i när jag kulle så fröna :-)

Anni sa...

:-)