fredag, juni 18, 2021

Extra inlägg: Pionens dag

Välkommen till Blommbloggen

Här halvsitter man i sängen och skrollar genom twitter när man ser att det är pionens dag idag och just idag har pionknoppen jag plockade hem i tisdags slagit ut. Som en skickelse!

Så här såg pionerna ut i tisdags. Den bakre har slagit ut ännu mer men knoppen har fortsatt att vara en knopp.

Men så i eftermiddag började den veckla ut några av kronbladen. Jag ska erkänna att jag tyckte det såg rätt lustigt ut. Ja, jag är lättroad. Den andra fullt utslagna blomman syns där bak.

Ca. 90 minuter senare hade den blivit så här vacker. På pionens och allt, som en skickelse som sagt. Behöver jag säga att det luktar ljuvligt i köket?

Ok, det luktar ljuvligt i köket.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är nog lättroad jag med! Den i mitten ser ju lite ”tunn”, men så vacker den blev!
/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Det blev den sannerligen :-)

Anni sa...

En sådan lycka!

Vonkis sa...

Anni
Sannerligen.