fredag, juni 11, 2021

Den fyrahundrafyrtiosjätte dagen: Värmen

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag fyrahundrafyrtiosex i isolering. Nu är det så varmt att balkongdörren står öppet hela dagarna, förutom när jag ska ha videomöten. Det porlar så härligt från fontänen, det är nästan, bara nästan, så att ljudet har en svalkande effekt. Något som däremot har en svalkande effekt som nu går nästan dygnet runt är fläkten. Sedan natten mot idag blåser den mot mina ben när jag (försöker) sova.

Det skulle behövas ett åskväder så det lättar lite, och så måste jag verkligen hitta min solfjäder.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst kan man bli lurad av både syn och ljud! Påminner mig om när jag jobbade på ett sjukhem och vi hade en braskamin som vi inte fick elda i, men hade en fuskbrasa i. En av tanterna sa ofta att vi skulle styra fram rullstolen så hon fick bli varm och skön av brasan. I vanliga fall frös hon jämt.
Joo tack, det behövs lite åska här med. Vi håller en tumme.
Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Men lilla tanten! Men så länge hon slapp frysa så :-)
Vi ska få lite lite regn idag och sannolikheten för åska ligger faktiskt på 28% vid 20 ikväll men det är väldigt sällan den där åskprognosen slår in.

Anni sa...

Tänk om man anat då hur mycket värme vi sedan skulle få!

Vonkis sa...

Anni
Ja hjälp, värmen i juni var ju inget mot den som kom senare.