söndag, juni 06, 2021

Den fyrahundrafyrtioförsta dagen: Nationaldagsfirande

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag fyrahundrafyrtioett i isolering. När det är Sveriges Nationaldag och svenska flaggans dag, då börjar man dagen med att lyssna på Svenska flaggans dag med Traste Lindéns kvintett. Det är sedan gammalt.

Sedan kan man åka till jobbet för att se till att drygt 70 elever får ett bokmärke med sitt namn och personlig kod till sommarens läsutmaning. När man kommer hem kan man komma ihåg att man glömt det där med jordgubbar denna dag.

Och så kan man gå in på ansiktsboken och få en avisering att 5 folk festival har ett digitalt firande med musik från Sveriges fem nationella minoriteter. Samisk jojk, ösig klezmer, romska ballader, tornedalsk pop och finsk- nordisk rock, pop och visor. Då kan det bli så att man upptäcka ett nytt band som är helt fantastiskt bra. Har du inte lyssnat på The Magnettes tycker jag du ska börja nu.

Nu ska jag fundera på om jag ids ta en sval dusch eller inte. 

2 kommentarer:

Anni sa...

Nu konstaterar jag att det kan ta mig ett tag att läsa ikapp allt jag missat hos dig.
Och så lyssnar jag genast på The Magnettes som jag aldrig hört talas om.

Vonkis sa...

Anni
Hoppas du gillar dem.