tisdag, juni 15, 2021

Den fyrahundrafemtionde dagen: Hemplock

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag fyrahundrafemtio i isolering. Idag har det nästan varit lite kyligt och jag gillar det. 

Det blev en kvällstur till lotten. Tyvärr lyckades jag få någon slags låsning i ryggen när jag skulle hjälpa Suzan att sätta ihop den fjärde odlingslådan så det blev väldigt lite jobb gjort för min del. En sådan gång kan man gå runt och titta på allt som växer. Vi kommer inte lida brist på zucchini, det är i alla fall säkert.

Pionerna har slagit ut och de doftar ljuvligt.

En liten bukett med pioner och prästkragar fick följa med hem. De gör sig rätt bra i den där vasen tycker jag. Den köpte jag när jag var i Tunisien för en väldans massa år sedan.

3 kommentarer:

Anni sa...

Pionen är verkligen en favorit, så tacksam och så vacker!

Anni sa...

Det låter lite ryggskottsliknande. Läser Bloggblads kommentar om och om igen och fattar inte hur hon menar.

Vonkis sa...

Anni
Det är de sannerligen.
Det var nog ryggskott som blev bättre av vila och varma duschar.