fredag, januari 29, 2021

Den trehundratrettonde dagen: Suckarnas allé

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundratretton i isolering. Det är mest bara jämmer och elände, suck, pust och stön här hemma. Ingenting känns meningsfullt. Absolut ingenting. 

Konsensus har nåtts, skit ska skit ha.

Tittade på damernas skidlopp från Falun men stänger innan det är klart. Började titta på semifinalen i handbolls vm för herrarna men gav upp strax innan pausvilan.

Gick och la mig tidigt igår, gör det nog idag med. Tror det var Bloggblad som tipsade om boken Ett år av vila och avkoppling, om en kvinna som bestämmer sig för att sova bort ett helt år- Helt ärligt låter det inte helt fel.

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Ja..... den boken har jag glömt bort, men visst var det jag! Minnet vaknar så sakta.

Själv är jag så less och uttråkad och känner hur min ålderdom kommer närmare utan att jag hinner få nån glädje av de sista ljuva åren. Men -jag är ju frisk, så jag borde inte klaga. Men gnälla lite behöver jag. Här har vi intensifierat karantänen för att inte falla på målsnöret. Bläää så trist det är.

Vonkis sa...

Bloggblad
Nog får man klaga även om man är frisk, hela den här situationen är väldigt själsligt nedbrytande.

Anonym sa...

Jag håller med om "Jag hör vad du säger"- kommentaren. Likaså, "Jag tar det med mig". Uttrycken borde tas bort från chefsutbildningarna, de lurar inte någon längre. #floskeltoppen.

Anders sa...

Godmorgon , 11 minus grader här och det är skönt att sitta inne och lösa lite kryss just nu.

Skuttelinen sa...

Melodin i krysset heter Liksom en herdinna tror det är epistel nr 80.

Vonkis sa...

Anonym
Precis, de där fraserna är genomskådade sedan länge.

Anders
Vad bra att du hittade rätt sedan :-)

Skuttelinen
Lyckades hitta den men tack ändå. Den var verkligen fin.