onsdag, januari 20, 2021

Den trehundrafjärde dagen: TV-middag

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundrafyra i isolering. Det blev middag framför tv:n den här kvällen eftersom jag ville titta på installationen av Biden och Harris som president och vice president i USA. Faktiskt ska jag erkänna att jag var lite nervös för med tanke på allt som hänt där borta senaste tiden hade det kunna inträffa ett attentat precis när som helst. Nu hände tack och liv inget sådan så jag kunde äta min tacokyckling i hyfsad lugn och ro.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har suttit här och tänkt samma. Är han inte med på installationen, eftersom han vet att nåt ska hända?
Tack och lov var mina funderingar fel.
Trump visar att han enbart är ett stort barn som fortfarande är i trotsåldern.
Önskar Biden och Harris lycka till i sitt viktiga uppdrag.
//Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Nu får vi håll tummarna.

Anni sa...

Visst var det nästan konstigt att allt gick så lugnt och ingenting hände? Själv hade jag en så rörig dag att jag GLÖMDE installationen! Helt otroligt. Nästan så att jag önskade att det varit EFIT så ni fått hänga med på alla turer.

Vonkis sa...

Anni
Nu blir jag ju nyfiken på allt du hade för dig. USA-podden sammanfattade bra men Gaga framförde en teatralisk version av nationalsången, Jennifer Lope sjöng ett hopkok av en amerikahyllande sång och någon av hennes sånger och Biden höll tal men bäst var Amanda Gorman som framförde en dikt hon skrivit.