lördag, januari 02, 2021

Den tvåhundraåttiosjätte dagen: En lördag i januari

Välkommen till IsoleringsBlogge

Dag tvåhundraåttiosex i isolering. Om två veckor når jag 300 dagar hemma. Det borde ju högtidlighållas på något sätt. Kanske en extra lång sovmorgon?

Den andra amaryllisen jag köpt har slagit ut två fina rosaspräckliga klockor och två klockor till är på väg.

Visst ser det ut lite som att det är en liten ängel där på baksidan av spindelljuset.

Annars har dagen sett ut som lördagarna brukar göra. Melodikrysset på morgonen och Vinterstudion med fina resultat för svenskorna och så har jag skrattat gott åt amerikanska The Office på Netflix.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig färg på amaryllisen, nästan mot aprikosfärgad. Hoppas du kan få den löken att blomma till hösten.
Visst är det en liten ängel i ljuset.
Vi ska snart se Dansa med Varjar.
/Marianne

Anonym sa...

Är ljuset från Tällberg?
/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Ska försöka spara lökarna, får se hur det går.
Jupp, det är ljuset jag köpte där.

Anni sa...

Jag trodde att du köpt ljuset med ängladekoration!

Vonkis sa...

Anni
Nej. Det var en ren slump att det blev det mönstret när ljuset började smälta.