fredag, januari 08, 2021

Den tvåhundranittioandra dagen: Det rostfria stålets lov

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundranittiotvå i isolering. Jag har nämnt det någon gång tidigare men husgeråd i rostfritt stål så kan man nog inte hylla nog mycket. Något som är väldigt bra är att karotterna är lätta, sånt uppskattar man när händer och handleder inte alltid är så samarbetsvilliga.
 
Titta så utomordentligt bra det går att ställa en karott ovanpå kastrullen så den frysta köttgrytan värms samtidigt som potatisen kokar. Som en skickelse.

Sedan skadar det så klart inte att det är rätt snyggt med rostfritt stål. Nej, inte så snyggt att jag skulle vilja ha ett helt kök i materialet, det blir alldeles för mycket storkök, men karotter, bunkar och måttsatser, då är rostfritt stål the shit. 

2 kommentarer:

Anni sa...

Sådant letar jag efter på loppisar och second hand. Sedan använder jag dem som formar till mitt glas :-)
I köket vill jag däremot inte ha dem, när jag var barn hade vi alltid sådana till hundmat och det sitter kvar. Tänk så präglad man blir av sin uppväxt.

Vonkis sa...

Anni
Ja du ser hur det kan bli :-)
Är det några speciella format du är ute efter?