söndag, januari 03, 2021

Den tvåhundraåttiosjunde dagen: Ur funktion

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundraåttiosju i isolering. Fick låna Suzans bil idag för att kunna åka med lite saker till Returpunkten. Synd att pantmaskinen var ur funktion så pantflaskorna fick följa med tillbaka men jag blev av med två kassar med kläder, en trasig gammal skolplansch, glödlampor och batterier.

Suzan hade även med sig två skinkor till mig, den ena griljerade jag på en gång jag kom hem, den andra ska jag strimla och frysa in, blir bra att använda till pasta, pizza eller paj framöver.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den ser verkligen god ut!
Här är oftast pantmaskinen också trasig. Men de har kommit fram till att det ofta beror på att det finns ”slattar” kvar i flaskorna. Samt att många tömmer för fort och för många.
/Marianne

Bloggblad sa...

Javisst ja, man kan äta skinka annars också ... min svärmor brukade avverka två per jul, men det gör inte vi. En pytteliten bara.

Pantburkar ... tur att vi har stort garage, jag vill ogärna trängas i det lilla utrymmet med andra pantare. Har alltså några kassar i garaget.

Vonkis sa...

Marianne
Går det att tömma för fort? I reklamen häller folk ur sina säckar.

Bloggblad
Pantmaskinen på returpunkten är uto hus, eller det är ett litet plexiglasbås precis vid luckan så det kan bara vara en åt gången som pantar. Själva pantningen är inte som i affärerna där man bara kan ha i en flaska åt gången utan man kan ha i flera olika pantflaskor och så sorter maskinen dem.

Anni sa...

Två skinkor ger en hel rumpa.

Vonkis sa...

Anni
😂