tisdag, augusti 24, 2021

Broarna i Norrköping city

Välkommen till BroBloggen

Ny morgonpromenad till bussen, ny bild från bro, över vatten, i motljus.

Till helgen är det East pride men redan nu vajar det prideflaggor för fullt på Saltängsbron. Sånt piggar upp när man är trött som en gnu efter jobbet. Promenaden hem tog ovanligt lång tid med ömmande fot och knä men hem kom jag, till slut. Väl hemma skulle jag lyssna på P3 Dokumentär om Costa Concordia, Kryssningskatastrofen och "Kapten Ynkrygg", det slutade med att jag somnade. Två gånger. Men nu har jag lyssnat på hela.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Neongröna gång på dygnet behöver man sova, så att du är trött som en gnu mellan varven är väl rätt naturligt.
Hoppas att den ömmande foten och knäet lugnar ner sig, nu när du måste gå en bra bit både morgon och kväll.
Så vacker bild över vattnet.
/Marianne

Anni sa...

Skrattade gott åt neongröna gång i kommentaren ovan - förstår precis vad det skulle ha stått, men ack så tokigt det kan bli!

Hoppas också att fot och knä orkar med sitt nya liv!

Vonkis sa...

Marianne
Foten och knät är bättre.

Anni
Det är många gånger jag fått skratta åt autorättade meningar. Men hur någon kunde rättas till neongröna, det vore lite intressant att veta.