lördag, augusti 07, 2021

Melodikrysset vecka 31 2021

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar. Jag hoppas ni har hämtat er från gårdagens sura strafförlust men jägarns  vilken turnering vi varit med och och vilket fantastiskt fotbollslandslag vi har. dagens os-relaterade aktivitet blir att njuta av Maria Gretzers inlevelse när de svenska ryttarna tävlar i lagfinalen. Ja, och att hålla tummarna för svensk medalj så klart. Det här är även min sista lediga lördag för den här gången, på måndag börjar läsåret och jag ska vara på plats med kollegorna, för första gången sedan mars 2020.

Förresten slängde jag ett öga på kryssplanen och det kan vara så att vi behöver lyssna på Per Gessle för andra veckan i rad, hans namn passar nämligen in på vågrätt 4.

Det lät som det var Nina och Kim som sjöng Om du vågar om du vill.

Arne Laberth trumpetade Oh mein papa.

I Engelska flottan får vi veta att Ada har legat med papiljotter.

Nog lät det som Takida det där. Jag trodde de hade lagt av men det kan de ju inte ha gjort om de varit med på Allsång på Skansen den här säsongen.

Se där, gruppen Hot butter med Popcorn. Den gjorde comeback när jag gick i grundskolan, kom inte ihåg om det var mellan- eller högstadiet, men jag kommer i alla fall att vi började nynna långsamt för att sedan öka allt eftersom.

Kändes inte Regnet (Jag vill inte tro dig) som en ovanligt temporik låt för att vara Melissa Horn?

Anna, du kan väl stanna hemma hos mej
Månen och grammofonen frestar den ej
Vinet och apelsinet det har jag köpt åt dej
Så lilla Anna, åh lilla Anna,
Du kan väl stanna här hos mej

Fred Åkerström sjöng Fimpen och tändstickan av Ruben Nilson, med ett s.

Signatur från Teskedsgumman, eller Gumman som blev liten som en tesked.

Heartbreaker med Pat Benatar.

Det är klart det ska in en dubbelfråga med ABBA i dagens kryss, det är ju på tok för lite ABBA i Melodikrysset... För spelade Eldemannen I do, I do, I do, I do, I do, tydligen är det ordet om som upprepas i den svenska versionen. Jag trodde den översattes till Jag vill. Andra låten var S.O.S.
------
Första översättningen var Om och om igen, Jag vill var översättningen till musikalen Mmama Mia.
------

Al Pacino är med i filen Sea of love. Den går att hyra på SF Anytime.

Ja men då var även detta kryss löst och inklickat. Tack alla som var med idag, ta hand om er så sörs vi igen om en vecka. Nu ska jag ladda för hoppfinalen.

snabbgenomgången
V14 Nina
L10 Arne
V 9 Ada
L 5 Takida
L 1 Popcorn
V 4 Hot Butter
V15 Melissa 
V 7 Horn
L 5 Anna
L 2 Ruben
V11 Nilson
L 3 Fred
V 6 Tesked
V 1 Pat
L13 Om
L12 SOS
L 8 Al

106 kommentarer:

Christer sa...

God förmiddag! Här på/i Limhamn är himlen täckt av ljusgråa moln, dock inget regm, och termometern visar + 18 C. Under dagen skall jag köra ut till dottern och hennes familj i Staffanstorp för att tillsammans laga kåldolmar och kålpudding på 5 kg skinkfärs som jag smaksatte igår. Dottern älskar mina kåldolmar.

Anders sa...

Godmorgon , nyss lastat släpvagnen med gamla soffan som skall köras till återvinningen. Hoppas man är i bättre form idag , sist gick det så där...

Bettan sa...

God morgon! Äntligen semester, varit ett par jobbiga veckor på jobbet! Idag löser jag krysset på hemmaplan, nästa Lördag blir det i vackra Tanum

lasse sa...

Från ett soligt men blåsigt Långvind loggar vi in. Det enda som fattas är radion !
Nu köööööööör viiii !

Lena sa...

Morrn från husvagnen vid Piteälven. Solen strålar från en klarblå himmel och termometern visar 19 grader. I helg är det camping och byaloppis. Till middag vankas det surströmming 👌🤪

Petra sa...

Godmorgon, här börjar också semestern lida mot sitt slut. På torsdag börjar jag jobba. De sista dagarna njuter jag bara av att vara ledig.

Anna Wärn sa...

God morgon från ett regnigt Björkhagen

Vonkis sa...

Christer
Du verkar vara en uppskattad kock :-)
Kåldolmar har jag aldrig gjort, det verkar svårt att rulla in köttfärsen i vitkålen, eller vad man nu vill använda. Hör ska det bli regn idag, men prognosen har haft fel tidigare.

Bettan sa...

Förra veckans svar:

L 9 Ted
L 1 Vita vidder
L 3 Gyllene
V 9 Tider
V12 Per
L 7 Orrberget
L10 Eva/Ewa
L11 Gamar
V13 Hammar
L 5 Kaj
V 6 Banjo
V 4 Pink Floyd
V 8 Illa
L 2 Albin

Christer sa...

Vonkis: Det är inte svårt att rulla in färsen i kålbladen, sedan lägger man dem i en braspanna med skarven nedåt.

Annika sa...

När börjar krysset idag?

Stina sa...

Godmorgon från Lidköping 17 grader varmt. Fick min andra dos i veckan. Haft lite ont är lite öm än.

Bettan sa...

Annika: Nu

Stina sa...

Nu

Christer sa...

NINA

Anna Wärn sa...

Nina

Anders sa...

V-14= NINA

Annika sa...

Oj hade fel kanal på...

Christer sa...

ARNE

Yvonne Persson sa...

Arne

Stina sa...

Arne

Annika sa...

Arne

Vonkis sa...

Anders
Kanske är lite sofflyft det du behöver för att komma igång :-)

Bettan
Du går på när jag går av :-)

lasse
Det gör vi sannerligen.

Lena
Men åh! Ät en surströmming åt mig.

Petra
Njut så mycket du bara kan.

Anna Wärn
God morgon på dig med :-)

Anders sa...

L-10= ARNE

Anna Wärn sa...

ARNE Lambert

Anders sa...

haha Vonkis , känner mig stark idag (hihi).

Bettan sa...

Vonkis: Har aldrig längtat så mycket efter semestrn som dom senaste 2 veckorna

Yvonne Persson sa...

Ada

Anders sa...

V-9= ADA

Christer sa...

ADA

Stina sa...

Ada

Anna Wärn sa...

Ada

lasse sa...

Pappas favoritsång var Oh melin pappa, men han fick inte sjunga den. Farfar tog åt sig .

Vonkis sa...

Annika
Det är lätt hänt, nu är du ju med i alla fall.

Stina
Hoppas det går över snart.

Anders
:-)

Annis sa...

God morgon! Ada var en verkligt tidig queer... som låg med papiljotter...

Anders sa...

L-5= TAKIDA

Christer sa...

TAKIDA

Stina sa...

Takida

Yvonne Persson sa...

Takida

Anna Wärn sa...

Takida

Stina sa...

Ja

Vonkis sa...

Bettan
Hoppas du får en superduperbra semester.

lasse
:-(

Vonkis sa...

Annis
Var inne på samma tankebana...

Christer sa...

POPCORN; HOT BUTTER

Yvonne Persson sa...

Popcorn Hot butter

Annis sa...

Klart att du var :-D

Anna Wärn sa...

TakidaHot Butter
Popcorn

Lena sa...

Tack för Hot Butter. Kom för mitt liv inte ihåg gruppnamnet 🤣

Yvonne Persson sa...

Melissa Horn

Christer sa...

MELISSA HORN

Anders sa...

V-15= MARITZA
V-7= HORN

lasse sa...

Kan det bli S.O.S. på L 12 ?

Anna Wärn sa...

Melissa Horn

Bettan sa...

Anders: Hon heter melissa

Anna Wärn sa...

Melissa Horn

Bettan sa...

Halvtid:

V1/
V4/ Hot Butter
V6/
V7/ Horn
V9/ Ada
V11/
V14/ Nina
V15/ Melissa

L1/ Popcorn
L2/
L3/
L5/ Takida
L8/
L9/
L10/ Arne
L12/
L13/

Anonym sa...

Eller GES på L12

Vonkis sa...

Maritza är mamman.

Stina sa...

Melissa Horn, är dotter till Maritza.

Vonkis sa...

*spara*

Anders sa...

Bettan: jag kom på det :9
Christer: blandade ihop det med Jean Michel Jarre

Bettan sa...

Ingen fara anders

Anders sa...

L-9= ANNA

Yvonne Persson sa...

Anna

Christer sa...

ANNA

Stina sa...

Anna

Anna Wärn sa...

Anna

Christer sa...

Anders: Det är lätt hänt! Själv glömde jag ju hans första namn Jean.

Yvonne Persson sa...

Ruben Nilson Fred

Christer sa...

RUBEN; NILSSON; FRED

Stina sa...

Fred på lod 3

Anders sa...

L-2= RUBEN
V-11= NILSSON
L-3= FRED

Lena sa...

Tack för Ruben Nilson 👌

Stina sa...

Ruben Nilson i så fall

Christer sa...

Skrev fel, detskall bara vara ett S i Nilson

Anonym sa...

Ser ut att Lasse har rätt om L12

lasse sa...

NEWKID på V 6 ?

Anna Wärn sa...

Ruben Nilson och Fred

Anders sa...

V-6= TESKED

Yvonne Persson sa...

Tesked

Christer sa...

TESKED

Stina sa...

Just det Tesked

Yvonne Persson sa...

Pat

Christer sa...

PAT

Anders sa...

V-1= PAT (Benatar)

Anna Wärn sa...

Pat

Stina sa...

Pat

Petra sa...

Jag gissar på att L12 blir SOS med Abba.

Lena sa...

Tack Anders kunde räkna ut att det blev Pat, men inte den jag förväntade mig 😝

Anders sa...

L-13= OM
L-12= S.O.S

Christer sa...

OM; SOS

Yvonne Persson sa...

Om Sos

Anna Wärn sa...

Om
SOS

Anders sa...

L-8= AL

Anna Wärn sa...

Al
Hej och tack för mig

Christer sa...

AL

Petra sa...

Tack för idag. Hörs nästa vecka.

Lena sa...

Tack för i dag. Ha en fortsatt fin helg. Nu väntar loppis. Var rädda om er och glöm inte att hålla avstånd

Christer sa...

Tack för idag! Ha en bra lördag! Vi sörs nästa lördag!

Bettan sa...

Veckans rätta svar:

V1/ Pat
V4/ Hot Butter
V6/ Tesked
V7/ Horn
V9/ Ada
V11/ Nilson
V14/ Nina
V15/ Melissa

L1/ Popcorn
L2/ ruben
L3/ Fred
L5/ Takida
L8/ Al
L9/ Anna
L10/ Arne
L12/ SoS
L13/ Om

lasse sa...

Tack för denna vecka ! 😎

Bettan sa...

Tack för idag sörs nästa Lördag

Anders sa...

Tack för idag , blandade ihop Popcorn idag annars gick det bra.
Sköt om er så hörs vi nästa lördag.

Vonkis sa...

Jag trodde den svenska titeln till I do var Jag vill, men det går ju inte in :-)

Tack för idag allihop. Ta hand om er så sörs vi igen nästa lördag.

Anonym sa...

Har bara en fråga om man måste ha ett bloggkonto för att kunna vara med hos er.

Vonkis sa...

Anonym 11:13
Hej
Nej, man behöver inte ha ett bloggkonto, det går bra att vara med ändå :-)