måndag, augusti 23, 2021

Varde motljus

Välkommen till Motljusbloggen

Senaste veckan har jag gått till busstationen på morgonen eftersom spårvagnen inge går förbi min hållplats på några veckor. I morse var dock första gången jag fotade soluppgången. Ska vi gissa att det kommer bli några fler bilder innan morgonpromenerandet är över?

Det var en hektisk dag på jobbet där det inte blev någon rast förrän efter att alla lektioner var genomförda, och då skulle jag strax åka hem.

En fördel (av många) med en kortare arbetsdag är att jag hann med en sväng till lotten! Där hade Suzan varit ett tag och sortsatt med fixandet på platsen där våra kompostkorgar (blivande zucchiniodlingar) ska stå. Snart kommer vi kunna lägga ut täckduken och börja fylla kompostkorgarna.

Vi skulle åka till returpunkten med lite rat och när jag gick med skräp mellan bilen och lotten skådade jag denna fina blomma, helt i mina färger. Det är en sömntuta, en sorts vallmo.

Det var ett tag sedan jag visade en bild av lotten tagen i kvällssol, så här kommer det en från ikväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin bild på lotten! Nästan som en tavla.
Morgonbilden var också tjusig. Fattar inte hur du hinner med allt. Men det som är roligt ger energi och man orkar. Satt ju själv och sydde långt in på nätterna för att det var roligt och avslappnande.
/Marianne

Anni sa...

Sol ... tänk att den fanns där en gång ...

Vonkis sa...

Marianne
Måndagar slutar jag lite tidigare. Jag skulle inte orka en dag när jag jobbat till 16, även om arbetet på lotten ger energi.

Anni
Det var tider det.