torsdag, augusti 19, 2021

My moment of zen

Välkommen till ZenBloggen

Vilken lycka. Det blev en tur ut till lotten efter jobbet idag och när vi kom innanför grindarna kände jag på engång hur pulsen gick ner och axlarna blev lite mindre stela. Tack gode gud för odlingslotten helt enkelt.

En av sockerärtssorterna vi sådde i den nyaste lådan har fina lila blommor. Det hade vi inte koll på så det var en trevlig överraskning. De med vita blommor har börjat ge ärtskidor, det var även de vi sådde tidigare i somras men som inte gav nästan några skidor. Tänk så det kan bli.

Morötterna börjar äntligen få en storlek att prata om. Jag fuskar lite och sticker ner ett finger vid blasten för att känna hur det står till där nere i mörkret för det är stå tråkigt att dra upp små späda rackare.

2 kommentarer:

Anni sa...

Här är det tvärtom, mina sockerärtor skördades tidigare i somras och nu har jag inga alls. Hade tänkt så fler, men det blev visst inte av.
Snygga morötter!

Vonkis sa...

Anni
Nästa år ska vi bara så sockerärtor i rader och jag ska testa så morötter i mjölkkartonger på balkongen.